פירות, חסה חדשנית והבקר המובחר מרמת הגולן: נבחרו המשקים הקטנים והבינוניים המצליחים בארץ

08 ינו 2023 המחברת/ת:
עגלי  רמהג עגלי רמהג

ועידת ישראל לחקלאות עשתה כבוד לאותם משקים ובחרה, אחרי בדיקות ומעקב מדוקדק, את 9 המשקים המצליחים בישראל "שחושבים עסקים", מתחדשים או מייעלים הייצור, השיווק והתיירות בדרכים יצירתיות. במקום הראשון: "פירות אלפסי" מחיבת ציון

זה לא סוד שהמשקים הקטנים והבינוניים בישראל הם מנוע צמיחה חשוב במשק הישראלי. מגדלי הפירות והירקות, המחלבות הקטנות, המשתלות, המכוורות והיקבים, הרפתות, מגדלי הבקר - כל אלו הם הדלק שמניע את גלגלי הכלכלה.

בוועידת ישראל לחקלאות, שהתפרסה בשבוע שעבר על-פני יומיים בקיבוץ מעלה החמישה, עשו כבוד לאותם משקים קטנים ובינוניים ובחרו, אחרי בדיקות ומעקב מדוקדק בראשות מזכ"ל האיחוד החקלאי דודו קוכמן ואלי אהרון מארגון מגדלי הירקות, את 9 המשקים המצליחים בישראל "שחושבים עסקים", מתחדשים או מייעלים הייצור, השיווק והתיירות בדרכים יצירתיות.

למקום הראשון הגיעו "פירות אלפסי" מחיבת ציון, בניהולו של רונן אלפסי. מדובר על חברה משפחתית המתמחה בייצור אינטגרטיבי של פרי הדר, משלב ייצור הפרי בעיבוד פרדסים, דרך מיון ואריזה וכלה בשיווק פרי הדר לאירופה, רוסיה והמזרח הרחוק.

במקום השני דורג משק זנזורי משדה עוזיה, בניהולו של שמעון זנזורי. המשק מתמחה בייצור ושיווק של חסה מכל הסוגים. בנוסף, מגדל לפי עונות ברוקולי, כרוב, שומר ובצל יבש. "עגלי רמת הגולן", בניהולו של יוסי גיליס, הגיעו למקום השלישי. מגדל בקר שפתח חנות וכיום גם מוכר בשר בהצלחה מרובה.

עוד שישה משקים זכו כמובן הפרס וקיבלו אות הוקרה: משק תמים ודיאה דיאב מטמרה (גידול ירקות וגידולים הידרופוניים נוספים), "דרך עץ הזית" מבית לחם הגלילית (יצרן שמן זית), אורי רבינוביץ' ממושב צופית (יזם ובעל גידולים ייחודיים), משק דבורה אדלר ממושב מירון (גידול דובדבנים), משק הכהנים בניהולם של שוש וחיים כהן (עבגניות צ'רי מכל הסוגים) ומשק חסן קאסם מסאג'ון, שידוע ביגול הירקות והצאן שלו.

שלושת המנצחים הגדולים זכו בחבילת פרסום יוקרתית באתר MASHOV NEWSובירחון "משוב חקלאות", בשווי של 10,000 שקל ובייעוץ וליווי עסקי.

חיים אלוש, מנכ"ל ועידת ישראל לחקלאות, אמר: "נוכחנו לדעת שוב עד כה מהמשקים הישראלים בארץ מגוונים ומפותחים. ברכות לכל הזוכים ובכלל לכל המשקים שהשתתפו בתחרות. זו תעודכת כבוד לכל החקלאות הישראלית, שמוכיחה פעם אחר פעם - ולמרות לא מכות שהיא חוטפת מהממסד - כי היא איתנה והלב הפועם של מדינת ישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.