מפעל הפיס מציג פאנלים סולאריים כמקור הכנסה לרשות: "כל דבר שיוצר חיסכון - אנחנו שם"

28 מרס 2024 המחברת/ת:
מפעל הפיס מציג פאנלים סולאריים כמקור הכנסה לרשות: "כל דבר שיוצר חיסכון - אנחנו שם" צילום: ועידת ישראל לכלכלה ירוקה

מנהל אגף ההקצאות במפעל הפיס, קובי בנבניסטי, דיבר במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה: "דו השיח שלנו עם הרשויות הוא למנף את הכספים שלנו ולייצר דברים שיכולים לתת להם ערך מוסף"

"אנחנו פה בשביל הרשויות. כל דבר שיוצר לה חיסכון ומותיר כסף פנוי - אנחנו שם". כך הבהיר מנהל אגף ההקצאות במפעל הפיס, קובי בנבניסטי, במהלך ועידת ישראל לכלכלה ירוקה, שננעלה לה ביום שני שעבר במרכז הכנסים אבניו.

בנבניסטי השתתף בפאנל "שיקום העוטף והצפון כמנוף לחיזוק הכלכלה הירוקה" וסיפר גם על הפרויקט החדש של מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי ומשרד האנרגיה: תכנית להאצת הטמעת אנרגיות מתחדשות ברשויות המקומיות בישראל. 

בהתאם לתכנית, מפעל הפיס יקים קרן הלוואות להתקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית על גגות מבני ציבור. מטרת הקרן היא לסייע לרשויות המקומיות במתן הלוואה לצורך התקנת מערכות אנרגיה סולארית. מערכות אלה ייצרו עבור הרשויות המקומיות מקורות אנרגיה ירוקה, חיסכון בהוצאות החשמל וכן תזרים הכנסות קבוע, לאחר החזר ההלוואה. תקופת החזר ההלוואה הינה כ- 7-6 שנים ובסופה יווצר לרשות המקומית מקור הכנסה קבוע לתקציבה השוטף של הרשות.

"מפעל הפיס מקיים דו שיח עם כל הרשויות", מסביר בנבניסטי. "רואים את הצפון והדרום. דו השיח שלנו עם הרשויות הוא למנף את הכספים שלנו ולייצר דברים שיכולים לתת ערך מוסף לרשויות. לייצר מינוף כלכלי לרשויות".

"היום מתעסקים בהתקנת פאנלים סולארים, עושים כנס בנושא של אגירה ויצירת אנרגיה. מעודדים נושא של מונה וירטואלי. כל דבר שיעזור לרשות - אנחנו שם", הוסיף בנבניסטי.

ממפעל הפיס נמסר כי "קידום אנרגיות מתחדשות הינו מטרה בעלת חשיבות עולמית. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת מעריכה כי כבר בשנה הבאה הפקת חשמל מאנרגיית רוח (ביבשה) ושמש (פאנלים סולאריים) תהיה זולה יותר מכל חלופה של דלק מאובנים. לאחר מספר חוות סולאריות שקמו בישראל והמחישו את היעילות, והתועלת הסביבתית באנגריה מסוג זה , החלו רשויות מקומיות בישראל להירתם לקידום הנושא. כיום, רובן לא יכולות לשאת בעלויות ההקמה ולשם כך נועדה הקרן.

הקרן, שתוקם על ידי מפעל הפיס, תפעל בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי. משרד האנרגיה, כגוף המקצועי המוביל בתחום האנרגיות המתחדשות והחיסכון באנרגיה, ילווה מקצועית את פעילות הקרן ביישום התכנית. אגף הקצאות במפעל הפיס יוביל את ניהול הקרן ויחד עם מרכז השלטון המקומי והאגף לשימור אנרגיה במשרד האנרגיה, יסייעו לרשויות המקומיות בתהליך ההקמה, ההפעלה וההסדרה של המערכות הסולריות. בנוסף, יוביל אגף הקצאות במפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי את הקשר השוטף והליווי המקצועי של הרשויות המקומיות".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.