הערות תנועות ההתיישבות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל שתתקיים ביום 12.06.2023

ישיבת מועצת מקרקעי ישראל ישיבת מועצת מקרקעי ישראל

עו״ד דודו קוכמן, מזכ״ל כפרי האיחוד החקלאי, שלח לרב יצחק יששכר גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון ויו"ר מועצת מקרקעי ישראל, הערות להצעות החלטה הצפויות להידון בישיבת מועצת מקרקעי ישראל ואשר יש להן השלכות גם על אגודות היישובים החקלאיים וחבריהם. ההערות הם על דעת הקיבוץ הדתי, תנועת העובד הציוני, התנועה הקיבוצית, ישובי פא"י, עמותת אדמתי והאיחוד החקלאי.

בין היתר:

  • בנוגע להצעה לתיקון פרק משנה 3.5 – עקרונות להסכמי גג עם רשויות מקומיות לצורך הסרת חסמי שיווק מציינים כי יש להחיל את ההחלטות החלות על ישובי המיעוטים, גם על ההתישבות הכפרית, אשר כידוע נימוקים אלו יפים גם שם, במיוחד בהתחשב באופי היחודי של ישובים קואופרטיביים אלה, לרבות בקשר למשטר הנחלות השורר בהם.
  • בנוגע להצעת לתיקון פרק משנה 4.2 סימן א': הנחות אזור מבוקש להסיר את ההחלטה מסדר היום מאחר וראוי שמדיניות זו תיקבע על ידי הממשלה.
  • בנוגע לתיקון פרק משנה 7.3- הקצאת קרקע לאנרגיה מתחדשת, הכותבים מברכים על המוצע ומבקשים שלא להתנות, כפי שמוצע בסעיף 7 (ד) את אישור המיזם בהסדרה, שכן ניתן לפעול במקביל ולא לעכב את הצורך בהקמת מיזמים סולאריים אך מתנגדים לסעיף 11 בהצעת ההחלטה המבקש למחוק את סעיף 7.3.10(א) שקיים בהחלטת המועצה התקפה וכן להמשיך ולאפשר קיומם של מיזמים משותפים וזאת לפי החלטות של מוסדות התכנון, משק האנרגיה והסכמות בין ישובים שמבקשים לפעול במשותף.
  • הכותבים מתנגדים  לתיקון פרק משנה 8.18- קרקע ששונה ייעודה למטרת מגורים או תעסוקה.
  • בנוגע להצעה לתיקון קובץ החלטות- העברת סמכויות למשרד הנגב והגליל, והחוסן הלאומי - הגוף המקצועי שלו יש את הכלים והידע לקבל החלטות בנושאים חקלאים הוא משרד החקלאות ופיתוח הכפר והעברת הסמכויות למשרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי מבלי שניתנו להם הכלים המקצועיים לביצוע משימה חשובה זו עלולה לפגוע במפעל ההתיישבות בכלל ובקידום החקלאות בפרט. כידוע, בתיקון של חוק התכנון והבניה באותו הקשר של מעבר הרשות לתכנון ממשרד למשרד, נמצא פתרון אשר אינו פוגע גם בתפקידים החשובים של משרד החקלאות, ואנו מבקשים שפתרון ברוח זו יחול גם במקרה זה

מכתבו המלא של עו״ד דודו קוכמן מצורף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.