מנכ"ל אמבל פנה בפניה דחופה למפכ"ל המשטרה לטפל בנושא הפשיעה החקלאית

06 יונ 2021 המחברת/ת:
 אמבל אמבל

" כמי שמכיר את השטח ואת חשיבות ההגנה על שטחי מולדת אני משוכנע כי תדע לשים את נושא הפשיעה החקלאית במקום הראוי מבחינת סדר העדיפויות וכי משטרה ישראל תסייע בידי הבוקרים הישראלים במשימתם".

מנכ"ל אמבל עו"ד יונתן הירשפלד פנה בפניה דחופה למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי בפניה דחופה לטפל בנושא הפשיעה החקלאית, לדברי עו"ד הירשפלד : "פשיעה חקלאית בכלל ופשיעה בתחום הבקר בפרט רלוונטיים לחקירה בסד זמנים קצר במיוחד. אם העגלים לא יתפסו בתוך 24 שעות הרי שלא תהיה שום אפשרות ריאלית להשיב את הגניבה. ולכן על השוטרים לקחת בחשבון שהמשמעות של דחיה בתחילת החקירה, בלקיחת עדות או בתחילת החיפושים אפילו בשעות בודדות היא שהרכוש שנגנב כבר לא ישוב לבעליו החוקיים. לכן למרות העומס הרב שמוטל על שוטרי ישראל, אם הם באמת רוצים לחקור ולתפוס את הרכוש הגנוב עליהם לעשות זאת במיידי.

בעיה נוספת היא חיתוך גדרות, מדובר לא רק בנזק כלכלי, מדובר בסכנת נפשות של ממש, המשטרה איננה נותנת את החשיבות למעשה שהוא לא רק וונדליזם, חיתוך הגדרות יכול להוביל לתאונה בן רכב משפחתי במהירות גבוה לפרה במשקל 750 ק"ג תאונה שעשויה חלילה לגרום להרוגים

במכתבו מוסיף הרשפלד כי עשרות תלונות שהגיעו למשטרה נדחות ונסגרות מחוסר עניין לציבור והשוטרים לא מגלים את הרצון לעסוק בתופעה חמורה זאת, לפשיעה החקלאית השלכות הן כלכליות והן ביטחוניות. את מכתבו מסיים הירשפלד בפניה למפכ"ל: " כמי שמכיר את השטח ואת חשיבות ההגנה על שטחי מולדת אני משוכנע כי תדע לשים את נושא הפשיעה החקלאית במקום הראוי מבחינת סדר העדיפויות וכי משטרה ישראל תסייע בידי הבוקרים הישראלים במשימתם".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.