חקלאי חבל שלום דורשים שלא ישכחו אותם

23 מאי 2021 המחברת/ת:
אנדרטת אוגדת הפלדה בחבל שלום אנדרטת אוגדת הפלדה בחבל שלום זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

בתנועת האיחוד החקלאי אשר חלק מישובי החבל משויכים לה והיא תומכת למעשה בכל ישובי חבל שלום מזכירים כי עד היום יש חקלאים שלא קיבלו פיצוי בגין צוק איתן.ישובי חבל שלום נמצאים במשולש גבולות- מצרים מצד אחד, עזה צד שני וחוטפים פצמרים ללא הפסקה. התושבים מבלים ימים שלמים בתוך הממדים אך רבים מהתושבים נשארו למרות המצב.

מדובר בישובים חקלאיים צמודי גדר אשר מעבדים את אדמה עד למטר האחרון ואשר מאז תחילת הסבב הנוכחי לא יכולים לקטוף. הבעיה שאם לא קוטפים באותו יום, היבול כבר לא סחיר אלא שאף אחד לא מפצה את החקלאים על היבול שהיה צריך לקטוף ולא יכול היה.

מס רכוש אמנם מציע להם לפתוח קריאה ובינתיים לנסות לצלם את הנזקים ולתקן מה שאפשר בעצמם, אולם רק לאחר המלחמה ישלח שמאים, אלא שאחרי המלחמה אין מה לראות, למעט פגיעות בחממות או צנרת השקיה וכיוב'. הבעיה היא שאם לא מתקנים במיידי את הנזקים וממשיכים להשקות נדפק כל הגידול. אף אחד לא מפצה את החקלאים על היבול שהיה צריך לקטוף ולא יכול היה. כשהנזק הרבה יותר מורכב ולראיה- עד היום נאבקים חקלאים לקבל פיצויים מאז צוק איתן.

עיקר הפרנסה בישובי חבל שלום זה חקלאות כשהגידולים העיקריים זה ירקות, הדרים, תפוחי אדמה.

באיחוד החקלאי חברים הישובים דקל, יבול ותלמי יוסף ובנוסף נותנת התנועה שירותים לשני הישובים הדתיים- בני נצרים ונווה. כמו כן מובילה התנועה את פעילות האגודה המרכזית המאגדת את כל ישובי חבל שלום. 

לדברי דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי- המדינה צריכה לתת גיבוי בזמן אמת למי שתופסים את הגבולות ומעבדים את האדמה עד למטר האחרון.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.