בתנועת האיחוד החקלאי קוראים להקמת ועדת חקירה: מדיניות האוצר בנושא משק המים מסכנת את אזרחי המדינה

 אילן שריף, מתוך אתר פיקיויקי אילן שריף, מתוך אתר פיקיויקי שדות בנגב

הודעת רשות המים על קיצוץ מכסות המים השפירים לחקלאים ל-261 מיליון קוב במקום 310 מיליון מצביעה על אטימות וחוסר הבנה של המציאות יותר מכל מצביעה ההודעה על זלזול מתמשך של האוצר במשרד החקלאות ופגיעה קשה נוספת ביכולתם של החקלאים להתפרנס.

חוסר היערכות של רשות המים למצבי קיצון מחייבים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית ובדיקה של מבקר המדינה, שכן מים הם משאב הנוגע לביטחון אזרחי המדינה ולשם כך שונה חוק המים לפני למעלה מעשור על מנת להבטיח שמצב דומה למה שהיה בעבר לא יישנה.

באיחוד החקלאי פועלים בשנה האחרונה להגביר את שקיפות רשות המים לאור העובדה שהיא פועלת בניגוד לחוק המים, ומתנהלת ללא כל פיקוח ציבורי-פוליטי או אזרחי ובהרכב חסר. לא יתכן שמספר פקידים יקבעו את מדיניות משק המים.

לדברי ירון סולומון מנהל המחלקה להתיישבות וראש אגף המשק בתנועת כפרי האיחוד החקלאי: "אני רוצה לראות שמקצצים 50% מאספקת החשמל למפעל בלי לתת לו חלופות ו/או פיצוי הוגן? יש לראות בחקלאות חגורת ביטחון של מדינת ישראל בכל הנוגע לביטחון מזון טרי לאזרחיה.

לדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל תנועת האיחוד החקלאי הקיצוץ במכסות המים לחקלאים במתכונת המוצעת תביא להאמרת מחירי ירקות ופירות שמשמעותה עלייה נוספת ביוקר המחיה וכמובן תגרום לפגיעה קשה ביכולתם של החקלאים להתפרנס בכבוד והכל בשל אוזלת ידו של האוצר שמנע הקמת מתקני התפלה שהיה צורך בהקמתם כבר לפני שנים רבות.

לא יתכן שהחקלאים יידרשו לשאת בנזק שהאחראים הישירים בו הם האוצר ומשרד התשתיות ויש לתקן את ההחלטה לאלתר ולהבטיח את השתתפות המדינה בהשקעות בתשתיות המים שכן כל פעולה אחרת מסכנת את אזרחי המדינה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.