טקס זיכרון מרגש לעובדים הזרים בחקלאות שנרצחו על ידי החמאס נערך ביזמת תושבי מושב עידן בערבה התיכונה

12 נוב 2023 המחברת/ת:
‎⁨טקס זיכרון לעובדים זרים בערבה  התיכונה ‎⁨טקס זיכרון לעובדים זרים בערבה התיכונה צילום עפרי גלילי⁩

חקלאי מושב עידן בערבה התיכונה ערכו טקס מרגש, לזכרם של העובדים התאילנדים לחקלאות שנרצחו על ידי החמאס, בהשתתפות תושבי עידן, העובדים התאילנדים מעידן ו-30 העובדים הזרים שפונו ממושב מבטחים בעוטף עזה.

באירוע הוקראו 12 שמות הנרצחים התאילנדים ממושב מבטחים, נאמרו הספדים מפי חבריהם שניצלו, ועברו אירועים קשים, עת הותקפו באכזריות בשעה שעבדו בשדות החקלאיים.

הם שיתפו בקושי האבדן של חבריהם, ומעבר לכך בסיפורי רגעי האימה וההתעללויות הסדיסטיות שעברו הם וחבריהם. הם אחלו חזרה מהירה לחטופים.

על פי ממשלת תאילנד, מניין הנרצחים בקרב עובדי החקלאות התאילנדים עומד על 31, כאשר 15 גופות כבר הוטסו למדינה. כ-23 עובדים נוספים, על פי ההערכות, מוחזקים בחיים בידי מחבלי החמאס לאחר שנחטפו אל תוך הרצועה.

הטקס הסתיים עם המנהג הבודהיסטי-תאילנדי, בהדלקת נרות קטורת וכן שיר התקווה בעברית.

מועצה אזורית הערבה התיכונה ומשרד החקלאות מסייעים לניצולי הטבח הזרים, עם עו"סים ופסיכולוגים, בעזרת מתורגמנים, סטודנטים לחקלאות ממרכז המשתלמים הבינלאומי לחקלאות בערבהAICAT , שגויסו לצורך המשימה הלא פשוטה, במטרה לסייע למי שנותרו, להתגבר על המצב הנפשי הקשה ולהעניק להם תחושה של בית וביטחון בערבה.

חלק גדול מהעובדים הזרים מתכוונים לעזוב את ישראל בהמשך לקריאתו של מלך תאילנד. עזיבתם יוצרת משבר כוח אדם גדול בענף החקלאות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.