לקראת שבועות: התמונה "אין לי ארץ אחרת" שצילם משה פילברג מיד מרדכי זכתה בתואר "תמונת החקלאות של ישראל" לשנת 2023

21 מאי 2023 המחברת/ת:
אין לי ארץ אחרת אין לי ארץ אחרת צילום: משה פילברג

תחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט, שהתקיימה  זו הפעם ה-16,  שמה דגש השנה על חשיפת החקלאים ועל עבודת היומיום של אלה שדואגים לנו למזון טרי

התמונה "אין לי ארץ אחרת" שצילם משה פילברג מיד מרדכי זכתה במקום הראשון בתחרות הצילום "הגלריה החקלאית" של קנט – הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות- וזכתה בתואר "תמונת החקלאות של ישראל" לשנת 2023.

תחרות הצילומים "הגלריה החקלאית" של קנט-הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות שהתקיימה השנה זו הפעם  ה-16,  נועדה לחשוף לציבור הרחב את תרומתה הגדולה של החקלאות לפיתוחה של המדינה ואת יופיים המרהיב של החקלאות בטבע ובנוף הישראלי. התחרות שהחלה כתחרות סגורה לחקלאים בלבד, נפתחה לציבור הרחב והפכה במרוצת השנים לתחרות צילומי החקלאות הישראלית והטבע המקומי המרכזית בארץ. במשך השנים נשלחו לתחרות עשרות אלפי תמונות מקוריות ויצירתיות של שדות, גידולים, בעלי חיים, ציוד חקלאי ועוד. הגלריה הפכה ל"שגרירה" של החקלאות הישראלית ותמונות נבחרות הוצגו בתערוכות חקלאיות בינלאומיות ובשגרירות ישראל ברחבי העולם.

התחרות השנה שמה דגש על חשיפת החקלאים ועבודתם. אלו שעומדים בחזית החקלאות המקומית ודואגים, מדי יום ובכל מזג אוויר, לצאת לשדות  ולדאוג לכולנו למזון טרי כחול-לבן.  לתחרות נשלחו השנה מאות תמונות, מכל רחבי הארץ. צוות השיפוט בחר את 20 התמונות הטובות והמרגשות ביותר והן אלו שעלו לשלב הגמר. בשלב זה התחרות נפתחה גם להצבעת הקהל ובשקלול ההצבעות נבחרה למקום הראשון, כאמור, התמונה "אין לי ארץ אחרת".

משה פילברג, הצלם, מצלם בשגרה תמונות תדמית ומזון, וכתחביב הוא אוהב לצלם תמונות טבע וחקלאות בכל העולם.  פילברג מספר כי הוא נוהג לצאת עם חבר נוסף ולצלם תמונות בעוטף עזה. על התמונה הנוכחית הוא מספר כי הם ראו בלון תבערה מתקרב לאחד השדות בקיבוץ ניר עם. הבלון התלקח והצית את השדה. הטרקטור שעבד במקום חרש את השדה במטרה לייצר חיץ ומנוע מהאש להתפשט. התמונה זכתה לפרסום ברחבי העולם ואף הוצגה באו"ם על מנת להראות לנציגי המדינות השונות מה עובר על התושבים, והחקלאים, בעוטף.  בשנת 2020, פילברג החליט לעבור מגדרה לכיוון עוטף עזה וכיום הוא מתגורר ביד מרדכי. הוא ממשיך לצלם תמונות של החקלאות המקומית, כולל במבצע האחרון "מגן וחץ"....

למקום השני הגיעה התמונה "החקלאות מאחורי החקלאי" שצילם איציק יצחק מהיישוב קדימה-צורן המתעד רועה צאן מוביל עדר עיזים.  למקום השלישי הגיעה התמונה "מכופף הבננות" של שלום עסיס ממושב דור המתעד קטיף של בננות במשק עסיס.

החקלאות שמאחורי החקלאי צלם איציק יצחק החקלאות שמאחורי החקלאי צלם איציק יצחק
מכופף הבנוות צלם שלום עסיסמכופף הבנוות צלם שלום עסיס

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.