מאבק על תמיכת הממשלה במתנדבים בחקלאות

09 אפר 2024 המחברת/ת:
מאבק על תמיכת הממשלה במתנדבים בחקלאות צילום: ערוץ הכנסת

מאבק על תמיכת הממשלה במתנדבים בחקלאות התרחש בכנסת במסגרת ועדה מיוחדת לפיתוח הנגב והגליל ביוזמת "מועצת ארגוני המתנדבים בחקלאות". במרכז הדיון עמד התקציב הממשלתי הדל המוקצה לפעילות המתנדבים, שעלול להגיע לסיומו בסוף השנה. מאבק המתנדבים כיום מתמקד בהבטחת המשך תמיכת הממשלה בשנים הבאות, ובגידול התמיכה, על מנת להתאים אותה לגידול בהיקפי הפעילות שהגיעו לשיאם במלחמת חרבות ברזל.

ענף החקלאות ספג את אחת הפגיעות הקשות ביותר מפרוץ המלחמה כשאלפי עובדים זרים עזבו את הארץ והשאירו את החקלאים ללא ידיים עובדות. עמותות מתנדבים רבות יצאו לעזרתם של החקלאים ששיוועו לעזרה. תנועת החלוץ יחד עם חיבורים בחקלאות החליטו לשלב ידיים למען המטרה הציונית החשובה - חיזוק החקלאים והחקלאות במדינת ישראל. יחד הם הקימו את "מועצת ארגוני המתנדבים בחקלאות" אשר מרכזת ומייצגת 12 עמותות וגופים של מתנדבים. המועצה מסייעת למאות חקלאים שונים, ממשקים פרטיים, קיבוצים ומושבים ברחבי הארץ - משניר שבצפון עד לקיבוץ אילות בדרום. 

איתן עוזרי, פרויקטור "חיבורים בחקלאות" אמר לחברי הועדה: "לצערנו אלפי מתנדבים לא יכלו לצאת לשטח בעקבות מחוסר בתקצוב של הסעות, מזון, אבטחה ולינה. התפקוד הטוב שלנו בזמן חירום היה ביטוי של הפעילות הקשה בשיגרה, הבאנו להצלחה מסחררת בזכות הקרקע הפורה של הפעילות שתחזקנו בעמל במשך 15 שנה"

ח"כ משה אבוטבול סגן שר החקלאות, הביע את תמיכתו במאבקם של "מועצת ארגוני המתנדבים בחקלאות", וקרא להגברת התקציב עבורם. בנוסף, ח"כ מיכאל ביטון הבהיר את חשיבות התמיכה במועצה שפועלת כל השנה עם אלפי מתנדבים, מכלל החברה הישראלית, ובפרט בתקופה הקשה של מלחמת חרבות ברזל.

ח"כ יצחק קרויזר מנהל הועדה אמר: "החקלאות איננה רק ביטחון תזונתי, אלא מרכיב בטחוני חשוב שנועד לשמור על גבולות ארצנו והיא הציונות האמיתית בת זמננו. אני  מודה מקרב לב לחקלאים ובעיקר למתנדבים שבשטח על הרוח שאתם מביאים איתכם הלכה למעשה ומהווים בהתנדבות שלכם דוגמא אישית ואמירה שאת הענף החשוב הזה צריך לתחזק ולשמר. אני קורא לממשלה לפעול לפיתוח וטיפוח החלקאות, לתקצב אותה כראוי ולדאוג לא רק לשימורה, אלא להחזיר את החקלאות והחקלאים לראש סדר העדיפויות."

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.