"חקלאי גרנות" הסמיכה את מגדליה בתקן הגלובלי SPRING לשמירה על קיימות המים

16 יונ 2022 המחברת/ת:
אבוקדו מסוג ריד במטע של חקלאי גרנות אבוקדו מסוג ריד במטע של חקלאי גרנות תומר גרינברג

התקן החשוב, המשלב טווח רחב של קריטריונים לאימות מקורות המים למשק ושמירה על קיימות בנושא המים בכל שלבי הגידול והאריזה, הוטמע אצל כל המגדלים של גרנות וכן בבתי האריזה של הארגון  

חוששים משנת בצורת? "חקלאי גרנות", חברת השיווק לאבוקדו, פירות וירקות המובילה בישראל, הסמיכה את כל מגדלי האבוקדו וההדרים, עשרות חקלאים מקיבוצים ומושבים החברים בגרנות, בתקן איכות הסביבה למים SPRING. התקן משלב טווח רחב של קריטריונים להערכת ניהול הקיימות בתחום המים אצל כל מגדל וכולל אישור חוקי למקורות המים וקצב משיכת המים, ניטור של צריכת המים, תהליכים מיטביים בניהול משק המים, הגנה על מקורות המים השונים וצעדים הננקטים לשיפור מתמיד בניהול משק המים.

לדברי נועה טל, מנהלת האיכות של "חקלאי גרנות", "ספרינג הוא תוספת לגלובאל גאפ ברמת המגדל, המאפשר ליצרנים, רשתות ומפיצים להציג את מחויבותם לניהול קיימות בתחום המים". לדבריה, יצרנים אשר מצליחים להשלים הסמכה לתקן מקבלים תעודת הסמכה, אשר מופיעה גם במאגר של גלובאל גאפ וניתנות לצפייה ע"י לקוחות קיימים ופוטנציאלים. "הסמכנו את כל המגדלים של הקבוצה ודרשנו ממגדלים חיצוניים להוסיף את ההסמכה אצלם", מסבירה נועה טל.

"חקלאי גרנות" הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאיים, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות. החברה מחזיקה בכ-32,000 דונם של מטעי אבוקדו ומספקת כ-40% מהאבוקדו שהישראלים אוכלים, לצד ייצוא אל רשתות המזון המובילות בעולם. לפי מדגם שנערך עבור התקן, משקי גרנות עומדים בהקצבת המים השנתית שניתנת להם ע"י המדינה וחלקם אף לא מנצלים את מלוא ההקצבה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.