"חקלאי גרנות" החלה בשיווק זן האבוקדו ריד

15 מאי 2022 המחברת/ת:
אבוקדו ריד אבוקדו ריד תומר גרינברג

"חקלאי גרנות", חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון והשווקים הסיטונאים, משווקת בימים אלה אבוקדו מסוג ריד במגוון אריזות תחת מותג "חקלאי גרנות". אבוקדו מסוג ריד נחשב לזן משובח, טעים ומובחר, המסכם את עונת האבוקדו לקראת הקיץ, עד התחדשותה בתחילת ספטמבר. אבוקדו מסוג ריד בעל אחוזי שומן נמוכים ביחס לסוגי אבוקדו אחרים, אך הדבר אינו פוגע במרקם שלו, שנשאר קרמי, עסיסי ובעל טעם ייחודי, מעט אגוזי. הריד צפוי להיות משווק עד לסוף יולי וניתן להשיגו בשווקים וברשתות המזון ברחבי הארץ.

על פי מחקרים, האבוקדו נחשב לשומן בריא, כ- 20% מהרכבו התזונתי הם שמנים בעלי תכונות המונעות כולסטרול, תהליכי חמצון ומחלות לב. יש בו כמות גבוהה של ויטמינים, חלקם ויטמינים מסיסים בשמן, שהעיקרי ביניהם הוא ויטמין E. זהו נוגד חמצון חשוב ביותר והוא מגן על הרקמות מפני נזקי חמצון, קרינה והרעלה. האבוקדו מכיל את כל חומצות אמינו החיוניות, מה שהופך אותו לבעל חלבון מלא. יש לכך ערך רב לצמחונים, לטבעונים, לתינוקות וילדים ולאנשים בתהליכי הבראה. הוא מכיל גם פחמימות – בעיקר סיבים תזונתיים שעוזרים לתהליך העיכול. האבוקדו עשיר מאוד באשלגן ודל בנתרן ולכן מתאים לבעלי נטייה למחלות לב וכולסטרול. באבוקדו יש ברזל, סידן, מגנזיום וויטמין C.

כיום נחשב אבוקדו גרנות לגורם מוביל בענף האבוקדו הישראלי, עם נתח שוק של כ-33% מהפרי הנקטף בארץ, כשכ- 70% מהתוצרת מיועדת לייצוא. בית האריזה לאבוקדו של גרנות נחשב לאחד הגדולים והמתקדמים בעולם וממוקם באזור התעשייה הסמוך לקיבוץ גן שמואל. כ-50,000 טון פרי מגיע לבית האריזה מדי שנה מכ- 35,000 דונם של מטעי גרנות, המתפרסים מקיבוץ נחשונים במרכז ועד לקיבוץ החותרים בצפון. כ-12,000 דונם אבוקדו נטעו בעשור האחרון בהשקעה של מעל לכ- 100 מיליון שקלים ועוד אלפי דונמים צפויים להינטע בשנים הקרובות.

לדברי תמיר בושניצקי, מנכ"ל חקלאי גרנות, "אנו לקראת סיום של עונת אבוקדו מוצלחת בישראל, בה שיווקנו בהצלחה אבוקדו מסוג אטינגר, האס, פוארטה ופינקרטון, אליהם מצטרף כעת אבוקדו מסוג ריד, אחד הזנים המוצלחים והטעימים שיש. אנו חוזרים ומבקשים מהצרכנים כי רצוי וכדאי לרכוש אבוקדו בעונה בלבד ומגורם מוסמך, ובכך להבטיח את איכותו. אנו מקווים שכמות וזמינות הפרי בשווקים יאפשר לנו לשמור על מחירו הנמוך לכל אורך העונה".

כשרות: הרב אפרתי ובד"צ עדה חרדית.

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 6.90 – 10.90 ₪ לק"ג (המחיר הסופי נקבע על ידי רשתות השיווק). להשיג ברשתות שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, יוחננוף, מגה, חצי חינם, בשווקים הסיטונאים ובחנויות המתמחות.

אבוקדו מסוג ריד של חקלאי גרנות צילום מירב אשכנזי

אבוקדו מסוג ריד של חקלאי גרנות צילום מירב אשכנזי

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.