⁨מפקחי משרד החקלאות מנעו את שיווקם של כ-19 טון ירקות המהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור⁩

17 נוב 2021 המחברת/ת:
תפיסת 19 טון ירקות תפיסת 19 טון ירקות צילום: משרד החקלאות

48 שעות עמוסות עברו על כוחותינו במעבר א-זעיים, שבעוטף ירושלים: מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו שלושה ניסיונות להברחה של כ-19 טון ירקות לא מפוקחים שמקור גידולם ברצועת עזה ואזור יהודה ושומרון. הירקות, על פי החשד, יועדו לשיווק בכל הארץ, אך נעצרו טרם הגעתם אל היעד. בכך מנעו המפקחים סכנה ממשית לבריאות הצרכנים הפוטנציאליים.

עם תחילתה של שנת השמיטה, חלה עלייה בניסיונות ההברחה של תוצרת חקלאית לא מפוקחת ממקורות גידול פלסטיניים, המיועדת לשיווק בעיקר בקרב אוכלוסייה שלא צורכת פירות וירקות שגודלו על פי היתר מכירה. על רקע זאת, מפקחי משרד החקלאות מתגברים את פעילותם באזור ירושלים.

בתוך כך, חשפו מפקחי משרד החקלאות שתי משאיות הנושאות כ-12.5 טון של ירקות שמקור גידולם ברצועת עזה, אך הם אינם מפוקחים. עם הגעת המשאיות לבדיקה, נמלטו נהגי המשאיות. משרד החקלאות זיהה את החשודים, פתח נגדם בחקירה, המשאית הוחרמה ומתנהל נגדם הליך משפטי. עוד חשפו המפקחים באותו המעבר נהג משאית נוסף אשר ניסה להעביר כ-6.5 טון ירקות שאינם נמצאים תחת פיקוח, שמקור גידולם באיו"ש. נהג המשאית נעצר לחקירה, ונפתחו נגדו הליכים משפטיים.

כלל הירקות שנתפסו הועברו להשמדה בשל חשש קונקרטי לבריאות הציבור. על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית, כל תוצרת חקלאית טרייה הנכנסת לישראל חייבת לעבור דרך מעברי סחורות מורשים, שרק בהם קיימות בדיקות מיקרוביולוגיה, המוודאות כי הפירות והירקות הנכנסים לישראל בטוחים לצריכה.  העברה של סחורה ללא פיקוח ראוי, וללא בדיקות הכוללות דיגום מיקרוביולוגי של התוצרת החקלאית ובדיקת שאריות חומרי הדברה, מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור ועל כן -אסורה.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "חשיבות מעבר פירות וירקות במעברים מורשים בלבד היא כה גבוהה, היות ומעבר סחורות ללא פיקוח, משמע, פתיחה שערי ישראל לכל הבא ליד. הדבר יכול להביא לסכנה של ממש עבור הציבור הישראלי הצורך מן הסחורה. לכן, משרד החקלאות ממשיך במבצעי אכיפה אינטנסיביים, כך שאזרחי מדינת ישראל יצרכו אך ורק תוצרת חקלאית ראויה ובריאה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.