גם לאחר הברקזיט בריטניה עתידה להמשיך לקבל תוצרת חקלאית כחול לבן

26 ינו 2021 המחברת/ת:
brexit brexit

בימים אלו השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות סיימו את ההיערכות שתבטיח את המשך הייצוא של התוצרת הצמחית הישראלית (פירות, ירקות, תבלינים, פרחים, שתילים, זרעים וחומר ריבוי) לבריטניה. הממלכה המאוחדת החליטה, כזכור, על פרישה מהאיחוד האירופי (Brexit), והביאה לסיומן של 47 שנות חברות במוסדות האירופיים, בהמשך לכך השתנו כללי יצוא התוצרת החקלאית הישראלית אל שטחי בריטניה, ומאגר הצהרות היצוא המהווה בסיס להנפקת תעודות בריאות עודכן בהתאם. משרד החקלאות עמל בחודשים האחרונים על הסדרי היצוא לממלכה המאוחדת, הכוללים את אנגליה, וויילס וסקוטלנד, ועדכן, כאשר צפון אירלנד נשארת תחת המעטפת הפיטו-סניטרית של האיחוד האירופי, ולכן לא נדרש שינוי או התאמה למדיניות יצוא תוצרת ישראלית לייעד זה. בזכות ההיערכות יזכו הבריטים להמשיך ולקבל את "הכוכב" הישראלי – האבוקדו.

בריטניה מאמצת את מרבית דרישות התקינה האירופית עבור יצוא תוצרת טרייה וחומר ריבוי וכן את הסדרי הסחר הנהוגים כיום בין ישראל לאיחוד האירופי. במרבית המקרים אין שינוי במהות הצהרות הבריאות ובמהות הדרישה, אלא רק בנוסח ההצהרה שתופיע בתעודת הבריאות, המגיעה עם משלוח התוצרת. עם זאת, חקלאי ישראל יזכו להקלות בכל הקשור לייצוא חלק מהפירות הטריים. על פי החקיקה של בריטניה במוצרים: אפרסמון, תאנים, ליצ'י, מנגו ופסיפלורה לא נדרשת תעודת בריאות. עובדה אשר תחסוך ליצואנים שלב בבירוקרטיה מול הממלכה המאוחדת.

מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, פרופ' עבד גרה: "בתום הלימוד המעמיק של דרישות בריטניה החדשות, הטמיע משרד החקלאות את התנאים במערכת היצוא, והנחיות מקצועיות לבדיקת התוצרת הועברו לכלל המפקחים של המשרד בתחום בכדי לשמור על רצף של יצוא לחקלאים שמעוניינים להמשיך לייצא ליעד זה למרות התנאים המשתנים".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.