פסולת של תושבי ישראל תשמש לייצור רכבים

03 דצמ 2020 המחברת/ת:

טרטאפ הקלינטק UBQ Materials מקיבוץ צאלים חתם על הסכם עם קונצרן Motherson שבמסגרתו יסופק לחברה חומר גלם חדשני חליפי לפלסטיק שייוצר מפסולת של תושבי ישראל. 

חברת Motherson, שותפות הודית – יפנית, היא יצרנית חלקי החילוף הגדולה בהודו ומהמובילות בעולם עם היקף מכירות של 9 מיליארד דולר בשנה. לחברה מפעלים ב-41 מדינות שמייצרים מגוון של חלקי חילוף לרכבים כולל מראות, כבלים חשמליים ועוד. על פי ההסכם, חומר הגלם הישראלי ישולב במוצרי החברה כתחליף לפלסטיק במטרה להפחית את טביעת הרגל הפחמנית בתהליכי היצור.

במפעל UBQ Materials מופעלת טכנולוגיה ראשונה מסוגה בעולם שמצליחה להפוך את כל סוגי הפסולת, כולל שאריות אוכל וצמחים, פלסטיקים שונים, קרטונים ואף חיתולים מלוכלכים לחומר גלם שימושי ליצור משטחים, פחי אשפה, עגלות קניות, צינורות, הדפסת תלת מימד ומוצרים רבים אחרים. הודות לטיפול בסוגי פסולת שכיום אינם ממוחזרים, כל טון של חומר גלם שמעובד במפעל מונע כ-12 טון של פליטות פחמן וגזים רעילים, ומסייע לחברות להשיג את היעדים שהן מחויבות להם בתחום הקיימות.  

לדברי טאטו ביג'יו, מייסד-שותף ומנכ"ל UBQ בישראל, ההסכם עם Motherson מתווסף להסכם קודם שחתמה החברה עם תאגיד דיימלר לשילוב של חומר הגלם בכלי רכב ומשאיות של מרצדס בנץ. יצרני המוצרים מבוססי פלסטיק מהגדולים בעולם מצטרפים למגמה של מעבר לחומר ידידותי מתוך המחויבות שלהם לסביבה ועל מנת להבטיח שהם ולקוחותיהם יעמדו בדרישות המחמירות של תקני איכות הסביבה.

חברת UBQ Materials הוקמה על ידי יהודה פרל וטאטו ביג'יו. מרכז המו"פ של החברה ממוקם בקיבוץ צאלים והחברה נמצאת בשלבי פיתוח והקמה של מפעלים בארה"ב ובהולנד. החומר של חברת UBQ הוסמך על ידי Quantis , חברת הערכת ההשפעה הסביבתית המובילה, כחומר התרמופלסטי הירוק ביותר בעולם.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.