סיפור מקומי -­ יום המשפחה

27 פבר 2020 המחברת/ת:
במשק הפועלות עיינות במשק הפועלות עיינות התמונה באדיבות ארכיון כפר הנוער עיינות.

מה אפשר להגיד על משפחה שעוד לא נאמר? הכל מתחיל ונגמר במשפחה. הכוחות שמפעילים אותנו כל חיינו, הקולות ששמענו בילדות והוטמעו עמוק בנפשנו, כל משפחה והמנגינה הפנימית שלה, הטקסים והאווירה שרק הם מכירים מקרוב. אז אחרי שהשתפכנו קצת, אספנו כמה סיפורים יפים על משפחות מצירי הזמן של "סיפור מקומי":

ארכיב כפר הנשיא 

טקס משפחתי בכפר הנשיא

טקס מסורתי שנערך בערב בר המצווה במשך עשרות שנים, בו האבות הגישו לילדיהם, בני המצווה ספר תנ"ך )תמיד בהוצאת קורן( עם הקדשה אישית משפחתית.

 

  ארכיון סאסא

התמונה באדיבות ארכיון סאסא.

 

סיפור מצחיק ומרגש על משפחת קלו ליבנה ­ קיבוץ סאסא

"אני הייתי בכיתה י"א ועדנה גדולה ממני בשלוש שנים, שנינו היינו מדריכים בשומר הצעיר. הרומן בינינו התחיל כמו כל הסרטים הרומנטיים ­ בריב.

עדנה מספרת "אני הצטרפתי להדריך טיול לכנרת ויהודה היה אחד המארגנים. הוא ניגש אלי ליד חדר האוכל והודיע "אנחנו לוקחים את האופניים שלך לטיול" כי לא היו אז לכולם אופניים. אני עבדתי קשה וקניתי לי אופניים שהיו חלום ואני, שלא נוהגת להגיד לא, מסתכלת עליו ועונה: "אני מצטערת אבל אני לא נותנת את האופניים שלי". הוא אומר "בטח בטח, אתם קומוניסטים מחו"ל אבל כשמבקשים ממכם משהו לא נותנים". בסוף הצטרפתי בעצמי לטיול ובערב במדורה, ניגנתי בגיטרה ופתאום מגיע אלי קפה מיהודה. בלילה גם ישנו אחד ליד השני בשק שינה". יהודה צוחק ומוסיף שעדנה חשבה הרבה שנים שזה היה במקרה.

קצת אחרי הטיול לכנרת הפכו לזוג. "אחרי חודשיים ביחד, יהודה הראה את הצדדים הדיפלומטיים שלו. היה לי יומולדת והכנתי עוגת שטרודל בפעם הראשונה בחיי. יצא שטרודל שאפשר לשבור עם פטיש. במסיבה עם החברים, יהודה שובר אותו לחתיכות, אני מחלקת לכולם ולא נעים לי וכולם מתפעלים "איזה שטרודל טעים". אחרי 10 שנים הוא סיפר לי שהוא איים על כולם "דיר באלאק תגידו משהו לא טוב על העוגה".

יש לנו היום 4 בנים ושלוש נכדות, שהצעירה מהן נולדה בשבוע שעבר.

עדנה מסכמת: "אני רואה היום את החיבור שיש בין הבנים שלי, איך שהבנים שלי מספרים לנכדים סיפורים, איך הם משחקים איתם, אני מרגישה שהצלחנו. השבוע כתבתי הודעה לכפיר שאשתו ילדה השבוע: "איך הולך?" והוא כתב לי "איזה אחים נפלאים חינכת, הם סידרו וניקו לנו את כל הבית". אני מרגישה שהחינוך שרציתי עבר הלאה..

 

  ארכיון הגושרים

 הגושרים 2

5 דורות בהגושרים ­ משפחת כנעני

מפגש משפחתי ­ חמישה דורות של שבט כנעני. לכל דור חולקו צמידים בצבע שונה: צמיד טורקיז לדור 3, צהוב לדור 4, תכלת לדור 5.

 

 

ומה אתכם? יומולדת לישוב ב 2020

 

התמונה באדיבות ארכיון כפר הנשיא.

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.