הספר שכל מושבניק יאהב...

05 אוק 2013 המחברת/ת:
פורסם ביום : 05/10/2013
 

שירלי אברמי כתבה ספר מצחיק ועצוב, נוסטלגי ועכשווי; ובתוכו רקמה רומן, על סמך תמונה שמצאה בבית הוריה, ובגבה הקדשה מסתורית. לאחר שסיימה לכתוב את הספר, חיפשה ומצאה את כותבת ההקדשה, עליה לא שמעה מעולם. 63 שנה אחרי, היא נמצאה: חיה, קיימת ו... זוכרת

"התחלתי לכתוב רומן משפחתי שמבוסס בחלקו על הסיפור המשפחתי שלנו, ועל הסודות בתוכו, ואת מה שלא מצאתי בין הסיפורים והתמונות, השלמתי מהדמיון", מספרת אברמי, הסופרת הירושלמית, שנולדה וגדלה בכפר ויתקין, ושורשי משפחתה בין מקימי עין-חרוד ותל-יוסף. "את החלקים שהמצאתי אני אוהבת במיוחד", היא מוסיפה, אולם גם היא לא שיערה איזה חיבור מיוחד יתרחש בין האמת והדמיון.

"לפני כמה שנים מצאתי אצל אמי, בארגז המצעים, תמונה של אישה צעירה, שלא הכרתי, ובגבה הקדשה מסתורית, שיועדה לאבי: 'גם חופשה בת שבוע היא חופשה. נזכרנה יחד'. ותאריך: יולי 1950. סביב התמונה הזו רקמתי רומן, שהוא ליבת הספר, ואחרי שסיימתי לכתוב, העליתי את התמונה בפייסבוק, ואחרי שבוע ו-1200 שיתופים, מצאתי אותה. שישים ושלוש שנה אחרי ששלחה את התמונה לאבי, היא זוכרת מצוין את אותו שבוע יחיד שבו בילו חופשה משותפת, והשיחות איתה היוו המשך ל'מטבעות הזיכרון' של הספר".

הרומן, שנע בין עין חרוד של לפני שמונים שנה, ביה"ס כדורי והקמת המדינה, לירושלים של היום, מספר את סיפורם של שלושה דורות, ועושה זאת באבחנות מדויקות ובהומור, תוך שהוא מדבר את כל אחד משלושת הדורות בשפתו ובקודים המייחדים אותו.

"אין זה ספר זיכרונות, וגם לא נוסטלגיה", מדגישה אברמי; הספר עוסק בסוגיות אוניברסאליות: אהבה; סודות במשפחה; Roads not Taken; ועוד. כפי שמציין הסופר גדי טאוב על גב הספר, "זוהי יצירת ביכורים ספרותית בשלה להפתיע, והקורא ימצא בה עושר רגשי, וגיוון ביוגרפי והיסטורי".

את הספר ניתן למצוא בחנויות הספרים, וגם באתר ההוצאה, www.netbook.co.il , בגרסה מודפסת או דיגיטלית.

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.