ח"כ מיכאל ביטון נבחר לאיש השנה בחקלאות: "ארגונים ומפלגות מבקשים לפגוע, הפקירו את אבא ואמא שלי בגבולות"

10 ינו 2023 המחברת/ת:
הענקת הפרס למיכאל ביטון הענקת הפרס למיכאל ביטון צילום: ועידת ישראל לחקלאות

ח"כ מיכאל ביטון ממפלגת "כחול-לבן" הוא איש השנה בחקלאות הישראלית לשנת 2022. את הפרס קיבל מטעם ועידת ישראל לחקלאות, שנעלה היום (רביעי) יומיים מרתקים של כנסים, שולחנות עגולים, דיונים, אותות מיוחדים לקידום הענף ובאופן כללי עיסוק באתגרים הגדולים של החקלאות הישראלית.

ביטון (52), תושב ירוחם, כיהן כראש מועצת ירוחם בשנים 2010–2018. אחרי המעבר לפוליטיקה הארצית, מונה לשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, שר לנושאים אסטרטגיים ושר לשוויון חברתי. בממשלה האחרונה כיהן כיו"ר ועדת הכלכלה ומתוקף תפקידו הפרלמנטרי היה מעורב גם בסוגיית הרפורמה בענף החקלאות מבית מדרשם של שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר החקלאות היוצא, עודד פורר. הרפורמה המוצעת, הכוללת פתיחת השוק החקלאי לייבוא חופשי של מוצרים חקלאיים, מעוררת כעס רב והתנגדות רבה בקרב החקלאים וביטון היה בנושאי הדגל של אותו מאבק. "כבוד גדול להגיע לכאן", פתח ביטון את דבריו. " זה רגע מיוחד, הכרת טוב. גם בימים קשים מאוד ומדליקים מאוד בחברה הישראלית. להיות איש השנה של משהו זה מכבד, להיות איש השנה של החקלאות הישראלית - בשנה הכי קשה שלה - זה מאתגר ומחייב. זה אומר שעשית משהו קטן אבל המשימה לשמור על החקלאות בישראל היא אפילו לא התחילה".

"אנחנו בתקופה שבה חרב מונחת על צוואר עולם החקלאות", המשיך ביטון. "קמו ארגונים, מכונים ומפלגות פוליטיות שביקשו להחליש את החקלאים ולהוריד אותם על הברכיים. מי ששמח לראות את החקלאים מאבדים ממעמדם, אלה טייקונים שאורבים לנפילת החקלאות ההיסטורית, המסורתית כדי לחולל בה שינוי ולייצר טייקוניזציה של החקלאות בישראל. כל ענף שנשבר איבד את אלפי מגדליו ונפל לידי טייקונים שהתעשרו ובישראל הם לא חסרים". ביטון הוסיף: "הפקירו את ותיקי המדינה, אתא אבא ואמא שלי. הם באו לירוחם, אבל דודה שלי ובתה הגיעו לחצור ולאביבים והיא האויב של ישראל ביתנו. היא כביכול הטייקון שמרוויח מיליונים".

הפרס לח"כ ביטון הוא אחד האירועים שנעלו, כאמור, את ועידת ישראל לחקלאות, שהתפרסה על פני יומיים במעלה החמישה בסמוך לירושלים. הוועידה הפגישה גם השנה בין מקבלי החלטות ומובילי דעה בחברה הישראלית, ראשי ענף החקלאות, מנהיגי התיישבות העובדת וראשי הארגונים החקלאיים, אנשי ממשל, בכירי המשק והכלכלה, יצואנים, משווקי תוצרת חקלאית, רשתות שיווק, יצרני ומשווקי תשומות חקלאיות, חקלאים מובילים, חוקרים, אנשי פיתוח, אנשי תקשורת ואקדמיה ועוד.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.