בעקבות הבצורת בישראל: משרדי החקלאות והאוצר סיכמו על תקציב של 30 מיליון ש"ח לתמיכה בחקלאים בכל הארץ, בנוסף ל-20 מיליון ש"ח לגליל העליון

לאור המחסור במים לחקלאות עקב השנים השחונות, ובעקבות החלטת רשות המים על קיצוץ כמויות המים המוקצות לחקלאות לשנת 2018, נותרו חקלאים עם מטעים וגידולים שאין להם די מים. לעומתם, יש חקלאים שתמהיל גידוליהם גמיש יותר ומאפשר להם לצמצם או לשנות גידולים ובכך לפנות ממכסות המים שלהם.

על כן, על מנת לנייד את המים מהחקלאים שאינם צורכים אותם לחקלאים הזקוקים להם, הוחלט בשיתוף "התאחדות חקלאי ישראל" לתמרץ את החקלאים להביא להקצאה יעילה יותר. לאור המלצת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, סיכמו משרדי החקלאות והאוצר על הענקת מענקי תמיכה בסך 30 מיליון ש"ח לחקלאים שיוותרו על חלק מהקצאתם השנה. תקציב זה מתווסף ל-20 מיליון ש"ח נוספים שהוקצו לפיצויי בצורת לחקלאי הגליל העליון, שחוו קיצוץ מים נוסף השנה, בנוסף לשנה שעברה.

שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורי אריאל: "אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים. הענקת התמיכה הוא הפתרון הנכון והראוי להתמודדות עם משבר המים בחקלאות. לפי סטנדרטים שקבענו מראש, נוכל לעקוב אחרי העברת המים מרצון וכך לנהל את המים לחקלאים בצורה טובה יותר להטיב עם החקלאים אשר זקוקים למים באופן מידי".

שר האוצר, משה כחלון, שיזם את המהלך אמר לאחר ההסכמות: "גם בזמנים קשים למשק המים המדינה ממשיכה לשמור על החקלאות וההתיישבות באופן אחראי שאינו פוגע בעתודות המים לדורות הבאים. זהו סיכום חסר תקדים מבחינת היקף התקציב המוקצב לשנה ראשונה של בצורת ואני מברך על תמיכה זו".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.