ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל: מברכים את משרד החקלאות ורשות המסים על הסכם פיצוי לחקלאים שנפגעו מהמלחמה שנערך בשיתוף עם הארגונים החקלאיים

17 אפר 2024 המחברת/ת:
ירון בלחסן-מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות ירון בלחסן-מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות

ירון בלחסן- מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל וחקלאי ממושב רמות נפתלי, מברך את משרד החקלאות ורשות המסים אשר גיבשו יחד עם הארגונים החקלאיים, מתווה פיצוי למגדלי המטעים ופירות ההדר אשר נפגעו מהמלחמה, זאת לטובת שמירת הערך העליון של חקלאות ישראלית וביטחון מזון לאזרחים בשגרה ובחירום.

בלחסן אומר כי, מבחן הצלחת ההסכם שנחתם הינו בהוצאת נוהל מזורז ופשוט, נטול בירוקרטיה מיותרת, שלא תכביד על החקלאים, עד לקבלת הפיצוי בפועל, ומדגיש כי, הפיצוי שנחתם כעת, הינו עבור המטעים שלא נקטפו בתחילת המלחמה בצפון ובדרום, ואינו כולל את נזקי העונה הנוכחית, בה אמורים היו החקלאים ביישובים סמוכי גבול לבנון והעוטף לשמר את הרצף התפקודי- תחזוקת מטעי הפרי, כחלק מההכנות ההכרחיות בטיפול במטעים וההיערכות לעונת הקטיף 2024. "מטעים אשר אינם מטופלים כעת לא יוכלו להניב פרי כראוי דבר שעתיד להביא נזק נוסף בעונה הקרובה אשר קשה למדוד אותו כעת, לשם כך נדרש הצורך בגיבוש הסכם פיצוי נפרד בהמשך העונהבמקביל עדיין נותרה בעיית ייבוא פירות מארצות ניכר, ואנו תקווה כי משרד האוצר והחקלאות יגבילו ייבוא שמציף את השווקים, פוגע בפרנסת החקלאים בישראל ואינו מוריד את המחיר לצרכן, אלא משאיר את פערי התיווך בכיסם של היבואנים".

עוד מוסיף בלחסן: "גיבוש המתווה הנוכחי מדגיש את חשיבות השמירה על החקלאות והחקלאים היושבים בגבולות המדינה, שלא עזבו את ביתם, חשופים כל העת לאיומי האויב, ומשמשים אזרחים-חיילים, בהימצאם והגנתם על שטחי הלאום של ישראל בגבולות בצפון ובדרום, וממשיכים גם בחירום לדאוג לביטחון המזון של אזרחי המדינה. אנו מקווים כי יגובש בהמשך הסכם ראוי בהתאם לתוצאות עונת הקטיף 2024 והערכת אומדן הנזקים העקיפים שנגרמו למטעים".

משרד החקלאות ורשות המסים גיבשו יחד עם הארגונים החקלאיים מסלולי פיצוי ייעודיים למגדלי מטעים ופירות הדר בגין אובדן יבול ורווח בשל אי קטיף או קטיף חלקי, לנוכח המצב הביטחוני. המסלולים יחולו על הענפים: תפוחים, קיווי, אבוקדו, בננה ופירות ההדר, עבור חקלאים ששטחיהם מצויים במרחק של עד 20 ק"מ מגבול רצועת עזה, ועד 9 ק"מ מגבול הצפון.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.