הפרת התחייבות שר האוצר שלא לייבא חלב ניגר היא עילה להגשת בגצ! באיחוד החקלאי קוראים לממשלה להוריד את המע"מ על מוצרי החלב המפוקחים!

04 יול 2023 המחברת/ת:
ירון סולומון ירון סולומון

הודעת השר סמוטריץ' על כוונתו לבטל את המכס לייבוא חלב ניגר, היא פופוליזם חסר אחריות שאין בינה ובין הורדת יוקר המחיה דבר.

אומרים שסוף מעשה במחשבה תחילה טוב יעשה שר האוצר שילמד היטב כיצד ענף החלב מתנהל לפני שהוא מחליט לשפוך את התינוק עם ה'חלב'. לא רק ששר האוצר לא עומד בהתחייבות שלו שלא לייבא חלב ניגר, אלא שהוא אף לא דורש מהיבואנים למכור את החלב במחיר המפוקח. מדובר בחציית גבול והרס הענף.

לדברי ירון סולומון, ראש מחלקת התיישבות בתנועת כפרי האיחוד החקלאי, המחלבות והחקלאים כבר ויתרו מספיק בשנים האחרונות ובחודשים האחרונים פשטו מחלבות וחקלאים רגל בעקבות צעדים חסרי אחריות של שרי האוצר והחקלאות של "ממשלת השינוי". לצערנו השר סמוטריץ ממשיך להתרשל בטיפול ביוקר המחיה. ההתייקרויות של מוצרי המזון אינם גזירת גורל והם נובעים מאזלת היד של הממשלה שמצד אחד גורמת לעליה במחירי המזון ומצד שני מעשירה את קופת הטייקונים.

בתנועת איחוד החקלאי מזהירים מפני קטסטרופה שמתרגשת עלינו בתקופה הקרובה - יותר ויותר חקלאים מתמוטטים ופתיחת המשק ליבוא חסר אחריות משיאה תוצאה הפוכה והיא עליה במחירי התוצרת החקלאית.

לדברי עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל האיחוד החקלאי, אם לממשלה באמת אכפת מיוקר המחיה, הגיע הזמן שתישא בנטל ועליה לשים את היד בכיס ותוריד את המע"מ על המוצרים המפוקחים. אין מדינה בעולם שגובה 17% מע"מ על מוצרים מפוקחים".

על ממשלה לעמוד בהסכמים, ליצור יציבות שלטונית וכלכלית, כאשר בראש ובראשונה על משרד האוצר לחוקק בהקדם וכבר במושב הנוכחי של הכנסת, את חוק החקלאות, לבטל את הרפורמה החד צדדית לרבות בתחום המכסים, חידוש הרלוונטיות של החקלאות, הורדת מחירי המים, הסדרת נושאי הפרנסות חלופיות, חוק עידוד השקעות הון לחקלאות ועוד.

עו״ד דודו קוכמן, מזכ״ל כפרי האיחוד החקלאיעו״ד דודו קוכמן

יותר מתמיד שצריך לשמור על החקלאות הישראלית כדי להבטיח לאזרחי ישראל את בטחון המזון, רציפות האספקה של מזון טרי ובריא, מאבק בפערי התיווך שמהם נהנים היבואנים ושמירה על יציבות מחירים. הטיפול בחקלאות ודאגה לרציפות החקלאים היא ערך ציוני ראשון במעלה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.