מפקחי משרד החקלאות חשפו התנהלות המסכנת את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים במושב דוב"ב שבגליל העליון

15 פבר 2023 המחברת/ת:
עבירות על פקודת בעח בלול מטילות במושב דובב עבירות על פקודת בעח בלול מטילות במושב דובב משרד החקלאות ופיתוח הכפר

לולן זרק פגרי עופות בשטח חוות לולים במושב, בניגוד לחוק ולא דיווח על חשד למחלה בלול שברשותו •  יחידת הפיצו"ח חוקרת את ההפרות

בעקבות מידע שהתקבל במשרד החקלאות, מפקחי מערך בריאות העוף בשירותים הווטרינריים ומפקחי יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) של המשרד חשפו במושב דוב"ב שבגליל העליון לולן אשר סיכן את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים, בכך שזרק פגרי עופות בשטחי המושב, באופן לא מבוקר, ובניגוד לחוק. כמו גם, על פי החשד, הלולן פעל בניגוד לחוק ולא דיווח על המחלה שפקדה את המטילות שבלול שברשותו.

ממצאי החקירה הראשונית, עולה כי בסמוך למשק הוטלו כ-200 פגרים מטילות, שמתו כתוצאה ממחלה כלשהיא. לנוכח החשדות הללו, נגד הלולן נפתחה חקירה פלילית, העופות הועברו להשמדה, והוטל סגר על מושב דוב"ב עד לבירור הגורמים לתמותה החריגה.

ככלל, טיפול בפגרים שאינו בהתאם לחוק, עלול לפגוע בבריאות הציבור ובריאות בעלי החיים ובסביבה, לרבות: התרבות של חיות בר (כמו תנים וזאבים), הפצת מחלות הקשורות לבעלי חיים משוטטים, זיהום הקרקע וכדומה. בהתאם לכך, חל איסור על סילוק פגרים ללא אישורים הנדרשים על פי חוק, באמצעות מתקן לפינוי פגרים המיועד לכך, מכולה סגורה למטמנה, מתקן קומפוסטצייה או כל שיטה אחרת שאושרה על ידי השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות. בנוסף, החוק מחייב אתהמגדל לדווח לשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות על כל חשד למחלה בעופות.

משרד החקלאות חוזר ומדגיש כי ככל שנתקלתם בעוף חולה או פגר של עופות, יש ליצור קשר עם מוקד משרד החקלאות, בטלפון: 6016*. המוקד זמין 24/7.

 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.