כנס בינלאומי – SunnySide APV SUMMIT 2023

08 פבר 2023 המחברת/ת:
הדמיות חברת דוראל הדמיות חברת דוראל

בכנס שיתקיים יומיים 1-2 במרץ 2023, בגליל העליון תיערך ישיבת העבודה הראשונה של הצוות

הבין משרדי של משרדי האנרגיה הישראלי והגרמני, מכון המחקר מיגל מישראל, ומכון המחקר פראונהופר מגרמניה- במסגרת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות, עליו הוחלט בוועידת האו"ם האחרונה לשינויי אקלים.

היבט מרכזי בשיתוף הפעולה הינו המפגש בין חקלאות ואנרגיה סולארית, כאשר תכנית הפעולה תתמקד ב-יעילות אנרגטית, אבטחה וקיימות. ישראל תלמד מהמומחיות של גרמניה באנרגיה מתחדשת תוך שיתוף בידע בתחום החקלאות. פסגת SunnySide APV 2023 הקרובה, הכנס יכלול פאנל בינלאומי בנושא חקלאות, שירכז נציגים ממשרדי האנרגיה של שתי המדינות, גרמניה וישראל- כמו גם חברות אנרגיה בת קיימא בינלאומיות.

אופיר אקוניס, שר החדשנות המדע והטכנולוגיה: אומר "אני רואה בפעילות מכון המחקר מיגל חשיבות כפולה ומכופלת: עצם מיקומה, בקרית שמונה המשמשת כמרכז ידע לגליל העליון כולו, ופועלה המרשים במחקרים פורצי דרך בחדשנות ופיתוח האנרגיות מתחדשות והשת״פ הבינלאומי הוא אבן יסוד משמעותי בצמיחתו של מיגל ובהרחבת פעילותו בארץ ובעולם".

בכנס ישתתפו- קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, כולל נציגי משרד האנרגיה הגרמני, חברות אנרגיה בינלאומיות, חוקרים, יזמים וחקלאים, יוצגו מחקרים, חדשנות, טכנולוגיה מתקדמת ומיזמים פורצי דרך בתחום האגרו-וולטאי. מטרת הכנס היא להציג את התקדמות התחום בארץ ולדון ביישום מערכות סולאריות בשטחים החקלאיים ברחבי העולם. בנוסף יתקיימו שולחנות עגולים, בשיתוף פורום האקלים של בית הנשיא, לדיון באתגרים העיקריים לקידום התחום בארץ, במטרה ליצור התקדמות משמעותית כבר בשנה זו.

בישראל, מדינה עשירה בשמש, חשופים הגידולים לעודפי קרינה, הפוגעות באיכות היבול וגורמות לנזקים במיליארדי שקלים. עם ההתחממות הגלובלית ואירועי האקלים הקיצוניים ההשפעות הולכות וגדלות. תחום האגרו וולטאי החל להתפתח בעולם בשנים האחרונות על ידי גופי מחקר, ונמצאו הוכחות כי שימוש זה יכול לשפר את התנובה החקלאית והן את תצרוכת המים של הגידולים.

בימים אלה, אושרה להפקדה תכנית מתאר, בקידום משרד האנרגיה, הכוללת יותר מ-130 חלקות ניסוי לשילוב חקלאות וייצור חשמל מהשמש. בחלקות מגוון רחב של סוגי גידולים, אזורי אקלים, וטכנולוגיות סולאריות, שבהבשלתן יביאו את ישראל להוביל את התחום בעולם.

במסגרת הקול הקורא של משרד האנרגיה ומשרד החקלאות להקמת פיילוטים אגרו וולטאיים, חברו במכון המחקר מיגל לחברות האנרגיה, היזמים, המגדלים והמשקים, על מנת להוביל את המחקר לבחינה והטמעה של טכנולוגיות אגרו-פוטווולטאיות ב-50 אתרים שונים בארץ!

מכון המחקר מיגל למחקר יישומי-מדעי בגליל-  MIGAL - Galilee Research Institute, המוביל את הכנס הבינלאומי, הקים את מרכז הידע בתחום ה-APV המהווה מוקד מחקרי וגיבוש הידע לטובת החקלאים, בעלי הקרקע, חברות האנרגיה והטכנולוגיה, היזמים והרשויות.

SunySide APV SUMMIT 2023 יתקיים במשך יומיים 1-2 במרץ במלון גליליון.

להרשמה- https://apv.forms-wizard.biz/

הדמיות דוראלהדמיות דוראל
הדמיות דוראלהדמיות דוראל
הדמיות דוראלהדמיות דוראל - ענבי מאכל
קרדיט_צילום---חנני_לדל_דוראל_אנרגיה_מתחדשתדוראל אנרגיה מתחדשת. צילום:חנני לדל
הדמיות דוראלדוראל אנרגיה מתחדשת. צילום:חנני לדל
הדמיות דוראלדוראל אנרגיה מתחדשת. צילום:חנני לדל
ניוסי_של_דוראל_בשתפ_אוניברסיטת_בר_אילן-_חנני_לדל_דוראל_אנרגיה_מתחדשת ניסוי של דוראל בשת״פ אוניברסיטת בר אילן - צילום: חנני לדל דוראל אנרגיה מתחדשת

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.