נשיא המדינה יצחק (בוז'י) הרצוג: "לחקלאות איתנה תפקיד קריטי בביסוס הביטחון התזונתי"

05 ספט 2022 המחברת/ת:
תערוכת אגרו משוב תערוכת אגרו משוב

בן ברק: "המחויבות של הממשלה ושלי היא שהחקלאות בארץ תהיה רווחית"

כנס ביטחון המזון ואיכות הסביבה, שנערך במסגרת תערוכת החקלאות אגרומשוב, הביא עימו ראשי חברות, בכירים במשק וח"כים מהארץ ומהעולם. הנשיא הרצוג החמיא לחקלאות הישראלית: "מייצגת בכבוד את המדינה שלנו בכל רחבי תבל" ח"כ בן ברק: "המחויבות של הממשלה ושלי היא שהחקלאות בארץ תהיה רווחית".

"חקלאות ישראלית איתנה ולצידה צעדים מעשיים מידיים אל מול משבר האקלים - הם בעלי תפקיד קריטי בביסוס הביטחון התזונתי בישראל". כך הצהיר היום (שני) נשיא מדינת ישראל, יצחק (בוז'י הרצוג) במהלך כנס ביטחון המזון ואיכות הסביבה, שנערך בבנייני האומה בירושלים במסגרת תערוכת החקלאות המובילה בישראל אגרומשוב.

אלפי חקלאים ומבקרים הגיעו לתערוכה, שהחלה בכנס מיוחד, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, שבו הוצגו נתונים, שאלות ותובנות שעולות ממחקר ותפיסות חדשות שנערכו לאחרונה על ביטחון המזון של ישראל.

בין שלל הנושאים שהועלו בכנס היו גם יוקר המחיה, מדוע נחוצה לישראל תוכנית לאומית לביטחון מזון, הגדלת היבולים והגברת התחרות ומה צופן לנו עתיד הייצוא באירופה? ראשי חברות, בכירים במשק וח"כים מהארץ ומהעולם הגיעו לתערוכה והרצו בפני הנוכחים, ביניהם ניתן היה למצוא את יו"ר עמית קק"ל יצחק וקנין, ח"כ ממפלגת "יש עתיד" רם בן ברק, מזכ"ל האיחוד החקלאי דודו קוכמן, יו"ר מים לישראל איתן ברושי ומהנדס מחוז צפון של קק"ל טל גולן.

את הטקס פתח נשיא המדינה הרצוג, שאמר לנוכחים: "החקלאות הישראלית היא אחת מסימני ההיכר הבולטים ביותר שלנו. כבר עשרות בשנים היא מייצגת בכבוד את המדינה שלנו בכל רחבי תבל. היא מהווה ביטוי להתמדה ולהיאחזות בקרקע, ולא פחות מכך היא משקפת את היצירתיות הישראלית".

יו"ר עמית קק"ל, יצחק וקנין, התייחס במושב למצב החקלאות בארץ: "בשנה האחרונה אנחנו נמצאים באחת התקופות הקשות של החקלאות בישראל. יוקר המחיה לא קשור לחקלאים, זה הבלוף הכי גדול. אנחנו הפכנו להיות שק החבטות של הפוליטיקאים".

ח"כ רם בן ברק: "ביטחון המזון הוא הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. המדינה צריכה לתמוך בחקלאים כדי שהם יוכלו להתחרות עם המתחרים שלהם מעבר לגבולות. המחויבות של הממשלה ושלי היא שהחקלאות בארץ תהיה רווחית".

במהלך הכנס התבשרו הנוכחים על כתיבת "תוכנית ה-100" - תוכנית אסטרטגית לחקלאות הישראלית, אותה מוביל עו"ד קוכמן, לצד 100 בכירים במשק הישראלי. התוכנית היא מעין חוכמת המונים המבוססת על ניסיון וחוכמה של 100 בכירי המשק הישראלי ותוגש לשר החקלאות וראש הממשלה.

במהלך תערוכת "אגרומשוב", הנערכת היום ומחר בבנייני האומה בירושלים, יתקיימו בנוסף גם תחרויות ייחודיות: העגבנייה הטעימה בישראל - עם חבר שופטים בראשות השף אייל שני - התפוח החדש לראש השנה, הרימון האיכותי ובחירת 10 הערים הירוקות בישראל לשנת 2022. כמו כן, יתקיימו כנסים מקצועיים: כנס 'חקלאות ישראלית', כנס 'ביטחון המזון' וכנס 'משקיעים MTECH'. בכנסים השונים ישתתפו שרים, חברי כנסת, ראשי גופים חקלאיים, חברות סטארטאפ, יזמים, בעלי עניין ואלפי חקלאים ישראליים.

תערוכת אגרומשוב - תערוכת החקלאות המובילה בישראל בה מציגות חברות רבות מאות זנים ופיתוחים חדשים החל מזני פירות וירקות, דרך טכנולוגיות מתקדמות להשקיה וטיפול ביבול ועד לרחפנים וכו'

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.