לראשונה: הוועדה לתכנון ובנייה אישרה למועצה אזורית ערבה תיכונה קיום פעילות שאינה חקלאית בנחלות!

06 מאי 2018 המחברת/ת:

הישג משמעותי למועצה אזורית ערבה תיכונה, לאחר שלראשונה זכתה באישור הוועדה לתכנון ובנייה, לאשר קיום פעילות שאינה חקלאית בנחלות (פל"ח), זאת בהמשך לשנים רבות של פעילות בירוקרטית, מול משרדי הממשלה השונים וכחלק מהמגמה ליצירת מסגרת תכנונית, לתעסוקות שאינן חקלאיות, בנחלות שביישובי המועצה האזורית ערבה תיכונה, כחלק מהרחבת הפעילות התיירותית בערבה ולהכשרת פעילויות תיירותיות, שהוקמו על ידי החקלאים בשנים האחרונות.

בפניית המ.א ערבה תיכונה ליו"ר הוועדה המחוזית במחוז דרום צוין: "עיקר פרנסת תושבי האזור הינה על חקלאות מתקדמת, אך בשל מגבלות קרקע ומים, אין אפשרות להרחיב ללא גבול את הפעילות החקלאית ליחידת המשק ואו לקלוט מתיישבים חדשים ואת בני האזור על בסיס הפעילות החקלאית בלבד. חלק מהמשקים מחפשים תעסוקות חלופיות, לא חקלאיות, המהוות פעילות משלימה לפעילות החקלאית וחלקן בזיקה ישירה לפעילות החקלאית כגון תיירות חקלאית".

בפועל, מאפשרת התכנית פעילות לא חקלאית בכל הנחלות בערבה, התוכנית החדשה מאפשרת לקיים בשטחים אלו פעילות מגוונת בתחומי עיבוד תוצאה חקלאית, תיירות כפרית, פעילות מקצועות חופשיים ופעילויות חינוך והוראה, עסקים קטנים וכדומה. יחד עם זאת, לא תותר בשטחים אלו פעילות שאינה חקלאית הפוגעת באיכות החיים, כמו רעש או זיהומים.

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה אייל בלום, ציין לאחר אישור התוכנית: "במהלך השנים האחרונות פעלנו רבות על מנת לשנות את הסיטואציה הבלתי אפשרית, שלא התירה פעילות שאינה חקלאית בנחלות, מתוך רצון להסדיר את השימוש החורג בנחלות, הבנת הצורך להרחיב את קליטת התושבים החדשים בערבה ולהאיץ את פעילותנו לבנייתה, עלינו לאפשר לתושבינו ולתושבים הפוטנציאלים, מגוון פעילויות בשטחי הנחלות. אני מברך את חברי הוועדה, על הבנת חשיבות המהלך והאפשרות שניתנה לנו להיות החלוצים במהפכה, לה מייחלים באזורים רבים בארץ ובכך לקדם מגוון תעסוקתי נוסף ברחבי הערבה ולהמשיך בתנופת פיתוח והרחבת התיירות באזורנו".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.