דו"ח יועצו הכלכלי של ראש הממשלה הוא הדבר היחיד שעומד בפני החלטת ממשלה לאשר ייצוא קנאביס רפואי

"חילוקי הדעות שהיו עם המשרד לביטחון פנים כמעט נפתרו, כשהוויכוח נותר אם יאשרו גידול קנאביס רפואי ב-50 חוות גידול או במאה", כך דיווח שר החקלאות אורי אריאל היום לוועדה למאבק בנגעי הסמים, בדיון על ייצוא קנאביס רפואי, "למרות זאת אני לא יכול לבשר שמחר בבוקר אפשר להתחיל לגדל קנאביס לייצוא, משום שהחלטת ממשלה על כך ממתינה ליועצו הכלכלי של ראש הממשלה, פרופ' אבי שמחון. העברנו לו את כל הנתונים. מדובר במאות מיליוני דולרים לשלוש שנים, והפוטנציאל הרבה יותר גדול. אם לא נזדרז, ייכנסו לשוק מדינות אחרות. נכון להיום אנו מקדימים את מדינות העולם בכמה שנים. אני מבקש מהוועדה שתקרא לראש הממשלה לכנס ישיבה בשבוע הבא ולפרופ' אבי שמחון לסיים את עבודתו עד אז. לקבל החלטה על ייצוא הקנאביס ללא דיחוי".

מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יהודה גליק: "הוועדה מבקשת מפרופ' אבי שמחון בכל לשון של בקשה, להגיש את מסקנותיו SOS. אנו שמחים ששרי החקלאות וביטחון פנים הגיעו להסכמה. בהתחשב במכתבו של פרופ' אבי שמחון שהשיקול המכריע הוא עמדת משרד ביטחון הפנים, והסתייגותו של זה הוסרה, אנו מבקשים לזרז את המסקנות על מנת להביא להחלטת ממשלה לאפשר ייצוא קנאביס לטובת כל המטופלים המשוועים לעזרה, והחקלאים שיוכלו לפתח ענף משגשג עם יתרון להישגיות הישראלית".

אדם שוסטר, מנכ"ל חברה לגידול קנאביס רפואי בנבאדה: "יש לי רישיון בנבאדה. יש גבול כמה אפשר להשקיע בשביל לעזור לאנשים. הכסף מניע את המחקר והפיתוח. בלי כסף לא יהיה. בישראל המחקר כמה דורות קדימה לעומת מדינות אחרות. חברה אחת ששווה 5.5 מיליארד דולר שוטפת עכשיו את השוק באירופה. בכלכלה חופשית אי אפשר לצפות מיזם להשקיע במחקר ופיתוח כדי שימכור אחר כך את הידע לחברת פארמה ולחכות לטוב. תעשו פיקוח. נעמוד בסטנדרטים. זה יביא עזרה לאנשים".

דנה בר און: "מ-2008 ראיתי גידול של עסקים ושל התשלום החודשי. היום יש עומס דרישה לשמן קנאביס ולמעלה מ-200 ילדים ההורים היו צריכים לברר כמה אפשר לקצץ במינון. משפט שלמה. עלות הפקת השמן היא פי 3-5 מהרווח לחברה. אם לא יתירו ייבוא, העסקים לא יכולים לשרוד. הייצוא הוא הכרח, אחרת או שעסקים ייסגרו או שיעלו מחירים ואני לא אוכל לשלם 2000 ₪ בחודש".

חגי הילמן: "המפעלים תוכננו לכמויות גדולות של חומר. העלות לגרם גדולה. בניתי מפעל מפואר. אם יהיה יצוא, כמות החומר תהיה כזו שהמחיר למטופל לא ייפגע".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.