מחקר חדש: האם נורות לד יגבירו את פוריות הגפן?

21 ינו 2018 המחברת/ת:
‎⁨תאורת לד לענבים⁩ ‎⁨תאורת לד לענבים⁩

מחקר חדשני שנמצא בעיצומו במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, ינסה לשפר את איכות וכמות יבול הגפן, באמצעות שימוש בנורות לד בחממה.

בערבה תיכונה מגדלים מזה 20 שנה ענבים למאכל בחממות, בשל תנאי מזג האוויר בערבה, טמפרטורות גבוהות מאוד בקיץ וקור עז בלילות החורף. המגדלים נוהגים לזמור את הגפן פעמיים וזאת על מנת לאפשר קבלת אור מספיק, המטיב עם איכות וכמות הענבים, אלא שהזמירה הכפולה מחלישה באופן משמעותי את הגפן.

במסגרת המחקר, בוחנים בחממות בערבה תיכונה, שימוש בתאורת 'לד' בתוך שורות הגפן, במטרה להעניק לו שעות אור רבות במיוחד. באמצעות סיוע מלאכותי זה מקווים, כי יוכלו החקלאים 'לוותר' על הזמירה הכפולה ולהסתפק בזמירה אחת בלבד, לצד הארת הבדים והגפנים בתאורת ה'לד'.

תאורת הלד מאפשרת שימוש בטכנולוגיה חסכונית באנרגיה וכן שליטה בסוג האור (נושא נוסף שיבחן), תאורה לבנה, צהובה, כחולה וכדומה. החוקרים משערים, כי תאורת ה'לד' עשויה לספק את המענה, כך שהגפן יגיב בצורה טובה לתוספת האור ויניב יבול רב ואיכותי באופן משמעותי. "אנחנו בוחנים וחוקרים את הנושא על מנת להתאים את מיקום תאורת ה'לד' במקום ובמרחק האופטימאלי מהגפן, כך שתסייע באופן מקסימאלי" ציינו במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית. במחקר זה משתתפים חוקרים רבים וכן מגדלי ענבים בערבה תיכונה.

מחקר תאורת ה'לד' בחממות גידול הענבים וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת 'יאיר' בחצבה בט"ו בשבט- חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה יציגו כ-250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם ואף לטעום מהגידולים החדשים. בתערוכה המשתרעת על שטח של 15 דונם, פותחים חוקרי המו"פ את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.