מערכת סולארית על חממות

23 מאי 2021 המחברת/ת:
סיור משרד החקלאות סיור משרד החקלאות צילום גולן סולאר

חברת גולן סולאר יזמה סיור לנציגי משרד החקלאות בחממות לגידול אננס בבקעת עמק הירדן. בסיור הוצגה האפשרות להתקנת מערכת סולארית אשר תפחית את רמת הקרינה החודרת לחממות האננס, קרינה שאם אינה מופחתת, בפועל פוגעת קשות בפרי ולכן האננס כגידול הוא נדיר בישראל.

בסיור השתתפו רענן אמויאל – מנהל אגף בכיר לתכנון ופיתוח הכפר, נתי גלבוע – מנהל מחוז העמקים, קרן רגב – מתכננת במחוז העמקים, יאיר אזולאי – בעל החממות ונציגי חברת גולן סולאר. 

בביקור הסבירו נציגי חברת גולן סולאר למשתתפים על היתרונות הגדולים בהפחתת רמת הקרינה על ידי הגנה מפאנל סולארי. כמו כן ציינו לטובה את מדיניות משרד החקלאות המעודדת מתן אישורים להתקנת מערכות סולאריות כדי להבטיח שהקרקע תשמש למטרה חקלאית והדגישו שהסדרת הרגולציה תפיג את החששות של החקלאים ושל משרד החקלאות.

אייל בהרב שותף ובעלים בחברת גולן סולאר: "אנחנו שמחים לקדם פתרונות פורצי דרך עבור המגדלים וכמובן עבור משרד החקלאות, ולייצר מצב שבו שני הצדדים מרוויחים, מחד משרד החקלאות ממשיך להשמיש את הקרקע לערך ציוני ומאידך המגדל שמצליח למצוא אפיקי פרנסה בתקופות לא פשוטות. אני מברך את משרד החקלאות על הרמת הכפפה ועל המחשבה מחוץ לקופסה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.