הותמ"ל החליטה על העברת האדמות החקלאיות של כפר ביל"ו לשטחי קריית עקרון ובכך לחסל את כפר ביל"ו בן ה-90 שנה!

01 אוג 2019 המחברת/ת:
תושבי כפר  בילו בני נוער וילדים מפגינים בירושלים תושבי כפר בילו בני נוער וילדים מפגינים בירושלים

תושבי כפר ביל"ו: כיצד הותמ"ל ברשות משרד האוצר אישר תכנית הרסנית ללא אישור המשרד להגנת הסביבה בדיון בו התברר שהוצגו נתונים שגויים, שלא היו ידועים לחברי הוועדה!?

תושבי כפר ביל"ו וילדיהם, ערכו הפגנת מחאה בתוך דיון הותמ"ל ומחוץ לבניין הוועדה, אשר דנה בגורל פרנסתם וגורל האדמות החקלאיות של כפר ביל"ו ואישרה להעבירם על גב החקלאים, לשטחי קריית עקרון ולחסל את כפר ביל"ו בן ה-90 שנה!
התושבים מתכוונים להגיש ערעור ולעתור לבג"צ כנגד ההחלטה.

למרות הדיון הסוער וההתנגדויות הרבות מצד מומחים ונציגי הוועדה עצמה, אשר הציגו מצב כאוטי בו לא ישמרו שטחים ירוקים וייווצר מסדרון אורבני גדול, פגיעה באיכות סביבה, משבר תחבורתי, צפיפות יתר, בעיות ניקוז ועוד, החליטה הוועדה על חיסול מאות דונמים של גידולים חקלאיים שהם פרנסת התושבים.

רותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר: "התכנית לא בשלה להכרעה, היא מציגה תכנון כושל שאצה לו הדרך. התכנון כולו מובל ממגבלות שלא נדונו לעומק וגרמו לתכנון בזבזני, על חשבון השטחים החקלאיים, על חשבון תושבי כפר ביל"ו וגני יוחנן. יש לנהוג באחריות ולתכנן רצועה מצומצמת וצמודת דופן לקריית עקרון ולהימנע מהשלכות קשות על המרחב הכפרי והעירוני כאחד".

ח"כ אלון שוסטר, לשעבר ראש מועצה אזורית שער הנגב, אמר: "בלתי סביר שהחלטה אסטרטגית כזו, בעלת היבטים רחבים, תילקח מבלי שהוצגו כלל ההיבטים, צפיפות, תחבורה ורעש ועתיד כלל תושבי האזור ויילקחו החלטות שיגרמו לטעויות בלתי הפיכות. עיר זקוקה למרחבים ירוקים וכפר לצידה" אמר ח"כ שוסטר והוסיף: "התפקיד של הותמ"ל בהיסטוריה הסתיים, אני קורא לכם להפסיק לעבוד על פי תקנות חירום! אל תשתמשו במרחב הכפרי שיהפוך למרחב אורבני מאסיבי, אנא קחו את הדיון צעד אחד אחורה בכדי להגיע להחלטה הגיונית ואחראית כוללת".

רן שדה, תושב כפר ביל"ו: "היה נראה שהוועדה כבר קיבלה את החלטתה בטרם התחיל הדיון שהתנהל בצורה ביריונית, אותו ניהלה מתכננת הותמ"ל דקלה פרסיקו, שאף לא אפשרה הצגת כל הנתונים, קטעה את דברי הדוברים והתייחסה לתושבי כפר ביל"ו בהתנשאות. כל זאת בזמן שנקבע כבר, כי הוועדה אינה רלוונטית ואמורה להתפזר לאחר הבחירות ולכן נראה, כי הוועדה מנסה לקיים מחטפי רגע לפני פיזורה"

.אסף שדה ויובל פלג, תושבי כפר ביל"ו, דור שלישי למשפחות חקלאים: "אל תשמטו לנו את הקרקע מתחת לרגלינו, בעוד שבוע אנו מתגייסים לאחר שנת שירות, תנו לי לחזור הביתה בשלום ולהמשיך לעבד את אדמות אבותיי, בבקשה אל תיקחו לנו את הבית".המושב מונה כ- 330 משפחות, שטחי החקלאות כוללים 2,100 דונם, כולם מעובדים. על פי תכניות הותמ"ל, צפויים להילקח 1,400 דונם מהמושב, המשמעות חיסול פרנסת התושבים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.