פטל בשיא חורף: במו"פ ערבה תיכונה וצפונית מגדלים פטל קייצי - דווקא בחורף

20 ינו 2019 המחברת/ת:
‎⁨פטל ‎⁨פטל צילום- תקשורות יעל שביט⁩

בעקבות הצלחת אקלום זן "אמירה", פטל קייצי ומתוק, דווקא בחורף, המחקר המשותף של מו"פ ערבה תיכונה וצפונית ומו"פ ההר, בעקבות ההצלחה והביקוש, מנסים כעת חוקרי מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, לאקלם ולטפח זנים נוספים של פירות יער במנהרה עבירה וחקלאים בערבה יחלו בגידול הפטל כבר בעונה זו לשיווק בישראל.

זן הפטל, אשר בדרך כלל גדל בקיץ, אוקלם בערבה לטיפוח החקלאים בעונת החורף דווקא, עובדה המעניקה יתרון כלכלי לחקלאי הערבה, וכן יסייע במצב של מחסור בפטל טרי בשווקים בישראל, בחודשי החורף, בשורה גדולה לחובבי פירות היער, השפים והקונדיטורים. פטל החורף מזן "אמירה" דומה במראהו לפטל הגדל בחודשי הקיץ, אך טעמו דווקא מתוק יותר.

חוקרי מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, עוסקים בניצול היתרון היחסי של אזור הערבה על פני אזורים אחרים בארץ וניצול האקלים הייחודי בלב המדבר, המאפשר טמפרטורות נוחות במהלך שעות היום בחורף ומנות קור מדודות בלילה, תנאים המאפשרים גידול פטל חורף במדינת ישראל, רק בערבה.

שמוליק פרידמן, מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית אומר: "בשנים האחרונות אנו פועלים על מנת להרחיב ולהעשיר את מגוון הגידולים של חקלאי הערבה התיכונה, תוך ניצול היתרון היחסי הקיים באזור הערבה. היכולת לטפח פירות וירקות ייחודיים מחוץ לעונה הסטנדרטית, הינה הישג נוסף של מו"פ ערבה תיכונה וצפונית ופוטנציאל כלכלי לחקלאי הערבה, היוצר יתרון גדול בשווקי הארץ והעולם".
עוד אומר פרידמן, כי במו"פ ערבה תיכונה בוחנים בימים אלו זנים נוספים וחדשים של פטל, על מנת להרחיב את מגוון הזנים בישראל. ברחבי העולם קיימים מעל 250 זנים של הפרי שהינו ממשפחת הוורדים, אך בישראל נפוצים כיום הזנים: פטל שחור, פטל לביד ופטל קדוש.

הפטל החורפי וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת "יאיר" בחצבה בט"ו בשבט, בתאריכים 30-31 בינואר 2019. במהלך התערוכה ניתן יהיה להתרשם מהפטל החורפי, כמו מגידולים חדשים נוספים. התערוכה משתרעת על שטח של 15 דונם ומאפשרת לראות את התוצרת החקלאית והפלא המתקיימים בערבה, בלב המדבר. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם.

מו"פ ערבה תיכונה וצפונית - 077-5681603, http://www.aravaopenday.co.il

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.