⁨סיכום שנתי של הברחות מזון⁩

26 פבר 2018 המחברת/ת:
פעילות נגד שחיטה שחורה בטורעאן פעילות נגד שחיטה שחורה בטורעאן

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל: "משרד החקלאות פועל באופן מתמיד לשמירה על בריאות הציבור, בתוך כך מסכל חדירה של בשר ומוצרים מן החי בלתי מפוקחים לשטחי ישראל. לראייה הנתונים המעידים על הפעולות הרבות שנעשו במטרה לשמור על בריאות הציבור. במהלך שנת 2017 במשרד החקלאות עצרו המפקחים שיווק של 31 טון בשר בקר, עוף וכבש והשמידו 23 טון בשחיטה שחורה. במקביל, פעלו מפקחי המשרד למען בעלי החיים, והחרימו למעלה מ- 250 בעלי חיים בשל פגיעה ברווחתם ונפתחו כ-150 תיקים במשטרה על התעללות. המשרד ממשיך במאמצים יחד עם המשטרה וגורמים מקצועיים על מנת למנוע תוצרת חקלאית ומוצרי מזון שאינם מפוקחים״

לטובת שמירה על בריאות הציבור, משרד החקלאות פועל מידי יום 365 ימים בשנה 24/7 ומסכל ניסיונות לשיווק פירות, ירקות, ביצים ובשר שאינם תחת פיקוח, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור; במסגרת זו, המפקחים תופסים תוצרת שאינה נושאת כל תווית המעידה על מקורה, עוצרים שחיטות שחורות שאינן תחת פיקוח וטרינרי ואוכפים עבירות הברחות מזון. עם תחילת שנת 2018, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות חושפת את הכמויות והמספרים שהמפקחים עצרו והשמידו, ומנעו את שיווקם, טרם הגעתם לנקודות המכירה לצרכן.

בשנה זו, נרשמו כ- 500 עבירות מזון, שנתפסו על ידי מפקחי משרד החקלאות. עבירות בתחום המזון כוללות, בין השאר: הברחות ביצים מהשטחים וזיוף חתימות על ביצים, הברחות בשר (בקר ועוף) ממקור לא ידוע, שחיטה שחורה ללא פיקוח וטרינרי, הברחות פירות וירקות מהשטחים ועוד. לדברי מפקחי היחידה "כסף הוא שם המשחק" - כסף מניע את גלגלי הפשיעה בעבירות מזון מסוג זה. לכן, במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח.

במסגרת זו, במהלך השנה, פעלו מפקחי המשרד וסיכלו אלפי ניסיונות לשיווק ביצים שהוחזקו בתנאים אסורים, המהווים סכנה משמעותית לבריאות הציבור. בתוך כך, במהלך שנה זו, הושמדו 426,240 ביצים, כאשר ברובן מדובר בשיווק מדלת לדלת, תופעה המוכרת בעיקר באזור ירושלים ובצפון הארץ.

יתר על כן, במשרד החקלאות עצרו שיווק של 31 טון (!) בשר בקר, עוף וכבש אשר הוחזק בתנאים המהווים סכנה לבריאות הציבור. בנוסף, המפקחים השמידו 23 טון בשר בקר וכבש שנשחט בשחיטה שחורה, ללא פיקוח וטרינרי. במקביל, פעלו מפקחי המשרד למען בעלי החיים, והחרימו למעלה מ- 250 בעלי חיים בשל פגיעה ברווחתם, וכנגד הבעלים נפתחו כ- 150 תיקים.

בנוסף, מפקחי היחידה פועלים גם למניעת כניסתם של מזיקים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים, לשטחי הארץ. רק תוצרת הנמצאת תחת פיקוח מורשית להיכנס לשטחי המדינה. בתוך כך, במהלך שנת 2017, הושמדו 51,331 ק"ג ירקות ופירות.

בתחום הדיג, פעלו אנשי היחידה למיגור העיסוק הלא חוקי בדיג ולאכיפת חוקי הדיג הקיימים. על פי נתוני היחידה, טופלו למעלה מ- 150 תלונות. בין העברות העיקריות שנרשמו: דיג ללא רישיון, דיג באמצעות רובה, דיג בצלילה, דיג באמצעות רשתות ללא רישיון ודיג באמצעות סירות ללא רישיון עוסק.

לדברי רואי קליגר, מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות, משרד החקלאות ימשיך להשקיע את מירב המאמצים כדי להגן על בריאות אזרחי המדינה. בהזדמנות זו, חשוב להקפיד לרכוש בשר וביצים במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על רכישת מוצר באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה, נקייה ונושאת תווית ובה שם המשווק, היצרן, תאריך הייצור ותאריך פג תוקף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.