5 דקות של תהילה

29 מאי 2019 המחברת/ת:
פורים במושב נחלים 1937 פורים במושב נחלים 1937 מתוך סיפור מקומי - חבל מודיעין

שלום חברות וחברים,

חג רודף חג ובלי ששמנו לב, הקיץ כבר פה... אז לכבודו, אספנו עבורכם כמה רגעי תהילה מתוקים ומרעננים, מזיכרונות הישובים המוצגים על גבי "סיפור מקומי".

סלט החסה הגדול בעולם!

הצצה לשנת 2007 בשדה ורבורג. לרגל חגיגות יום ההולדת ה­70, מתקבלת במושב החלטה נועזת ­ לשבור את שיא גינס לסלט החסה הגדול בעולם. מחליטים ומערבבים...

ב"סיפור מקומי" של שדה ורבורג תוכלו לראות את תהליך ההכנה המדהים של הסלט הגדול בעולם, השוקל מעל 10 טון! את התגייסות הקהילה כולה ואת התעודה הרשמית מטעם שיאי גינס.

סלט החסה הגדול בעולם

חכם גמליאל

על ציר הזמן של המועצה האזורית חבל מודיעין הופתענו למצוא תחת מושב ברקת את התמונה הזאת: סצנה מתוך הסרט 'חכם גמליאל' בבימויו של יואל זילברג משנת 73. מה מסתבר? שתושב ברקת הצעיר, אשר משה, השתתף בסצנה לצדו של השחקן האדיר יוסי בנאי ז"ל. קטעים רבים מהסרט צולמו במחצבה שהייתה ליד מושב טירת יהודה בחבל מודיעין.

חכם גמליאל

מדבר סהרה שבערבה

ביום בהיר בשנת 83 זכו חברי קיבוץ גרופית שבערבה למנה גדולה של אבק כוכבים. הכוכבת הגדולה ברוק שילדס הגיעה להצטלם לסרט חדש דוקא אצלם. איך זה קרה? במאי הסרט ההוליוודי "סהרה" חיפש לצלם במקום בו יראו דיונות חול ב­360 מעלות. מפיקי הסרט שכרו את שירותיו של קיבוץ גרופית אשר סיפק לסט שירותים כמו רכיבה על סוסים, אחות רפואית ועוד. בתמונות: מאחורי הקלעים של הסרט מתוך "סיפור מקומי ­ קיבוץ גרופית" והפוסטר של הסרט מתוך אתר IMDB

מדבר סהרה

הדלעת המופלאה

סיפור אגדה שהיה באמת. לפני 7 שנים ביקר איאן וואייט מקיבוץ כפר הנשיא את אמא שלו באנגליה והיא נתנה לו זרעים של דלעת. "זרעתי אותם בגינת הבית שלי והדלעת גדלה וגדלה וגדלה ותוך 3 חודשים הגיעה למשקל של 200 ק"ג! קראנו לה פיית' )תקווה(." בשנה שאחרי גידלנו את הדלעת "בומבה" ­ קראנו לה כך בגלל שהיתה אז מלחמה בדרום, היא הגיעה למשקל של 326 ק"ג! לקחנו אותה במשאית לשדרות וחילקנו אותה לתושבים שם, שמעתי שאוהבים להכין שם מרק עם דלעת. ואז ב­2016 זה היה השיא ­ הדלעת ז'נט )ע"ש אמא( הגיעה למשקל 367 ק"ג!!!" הדלעת של איאן נרשמה כדלעת הגדולה ביותר שצמחה אי פעם באסיה!

הדלעת

עוד תמונות של הדלעת המופלאה על ציר הזמן של קיבוץ כפר הנשיא

ולסיכום, גם אם היו אלו רק 5 דקות של תהילה, הן היו חלק מזיכרונות הקהילה המוצגים על גבי פלטפורמת "סיפור קומי".

לכל שאלה או התייעצות כתבו לנו: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

אפשר גם באתר https://localtimeline.com/ או בפייסבוק https://www.facebook.com/localtimeline/

שלכן,

צוות סיפור מקומי

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.