התאחדות חקלאי ישראל בפנייה דחופה לרשתות השיווק הגדולות: החלו לסמן כבר עכשיו את התוצרת החקלאית המקומית וסייעו לשקם ולחזק את החקלאות הישראלית

29 אוק 2023 המחברת/ת:
מיוצר בישראל מיוצר בישראל

חוק סימון ארץ המקור של תוצרת חקלאית עבר בכנסת ביולי האחרון ואמור להיכנס לתוקף בדצמבר 2023. כעת מבקשת התאחדות חקלאי ישראל מרשתות השיווק לסמן את התוצרת החקלאית הישראלית כבר עכשיו, באופן וולנטרי.

כידוע, מאז שבת השחורה של ה-7 באוקטובר, ספגה החקלאות הישראלית טלטלה קשה. חקלאים רבים, וכך גם עובדיהם נרצחו, נחטפו, נפצעו או שהינם בגדר נעדרים. חלק מהשטחים החקלאיים ניזוקו קשות, לחלקם לא ניתן לגשת בשל הלחימה ובכולם קיים מחסור אדיר בידיים עובדות. החקלאים מחרפים נפשם בניסיון להגיע לשדות ולספק לאזרחי ישראל תוצרת חקלאית מקומית והם אכן מצליחים, בעזרתם של מתנדבים נהדרים, לשנע את התוצרת לרשתות השיווק.

כעת מפצירים החקלאים ברשתות השיווק שיאפשרו לצרכן לבחור את התוצרת אותו ברצונו לרכוש ושיציגו בגאווה את התוצרת החקלאית הישראלית.

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״על רשתות השיווק לקחת אחריות ודווקא היום, יותר מתמיד, להזדהות עם החקלאות המקומית ולהעדיף את התוצרת החקלאית הישראלית על פני התוצרת המיובאת. אנו קוראים לרשתות השיווק לסמן על המדפים את התוצרת החקלאית הישראלית כדי שלצרכן תהיה האופציה לרכוש אותה על פני המיובאת ובהזדמנות זו קוראים לרכוש קודם את הסחורה מחקלאים ישראלים על פני זו המיובאת״

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אורי דורמן: "למען חיזוק החקלאות הישראלית וכדי שנצא יחדיו מהמשבר, אנו מבקשים מרשתות השיווק לסמן את ארץ המקור של התוצרת החקלאית בחוק שאמור ממילא להיכנס לתוקף בעוד כחודשיים ובכך לתת לצרכנים לבחור האם הם מעדיפים עגבנייה ישראלית או עגבנייה מיובאת. מדובר במהלך שיעזור בשיקום ובחיזוק החקלאות הישראלית ובעיקר יפגין סולידריות עם חקלאי עוטף ישראל."

המכתב המלא מצורף

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.