הדפס עמוד זה

פעילות הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה למתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) - דו"ח מעקב תקופתי

לאחר יותר משלוש שנים לעבודת הוועדה, נראה כי למרות שהוועדה אישרה עד כה 34 תכניות, בהיקף של 95 אלף יחידות דיור, בפועל מכלל התוכניות שאושרו עד כה לא ניתן היתרי בנייה, כל שכן לא נבנתה ולו יחידת דיור בודדת.

בחינת דוחות מעלה כי מרבית התנגדויות הציבור נדחות על ידי החוקרים ואילו המעטות אשר מתקבלות נדחות על ידי ועדת המשנה להתנגדויות. בסיכומו של דבר, מתקבלות התנגדויות שוליות בלבד, אשר להן אין השפעה מהותית על התכניות.

כלל התוכניות שהוכרזו עד כה בקבינט הדיור מתפרשות על שטח של 102,233 דונמים, המכילים כ-300,002 יחידות דיור בצפיפות של 2.9 יח"ד ברוטו. שטחן של רוב התכניות המתוכננות מצוי בשולי הערים על שטחים פתוחים וחקלאיים. תכניות הוותמ"ל, למעשה, מכתיבות סטנדרטים של תכנון עכשווי על עתודות קרקע עתידיות, באופן שאינו מתחשב ואף אינו יכול לצפות בכלל המאפיינים של השטחים האמורים בעתיד; צפיפות אוכלוסין, תלות בתחבורה פרטית, התפתחות של תחבורה ציבורית, שינויים בהרגלי התעסוקה וכדומה. עיקר יחידות הדיור שמתכננת הותמ"ל הן יחידות "על הנייר" בלבד, למלאי ולא לביצוע. לעמדתנו, יש לתכנן לביצוע ולא למלאי. תכנון מוקדם מדי מגביל את הדורות הבאים.

דו״ח מס׳ 3 של אגף שימור סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע - דצמבר 2017

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

עודכן לאחרונה על ידי האיחוד החקלאי

פריטים קשורים