הדפס עמוד זה

"כרוב שהחקלאי מוכר ב-80 אגורות לק"ג, הצרכן לבסוף קונה אותו ב-10 שקלים"

רינו צרור ומנכל ועידת ישראל חיים אלוש רינו צרור ומנכל ועידת ישראל חיים אלוש צילום: ועידת ישראל לחקלאות

העיתונאי ואיש הטלוויזיה הוותיק קיבל בוועידת ישראל לחקלאות פרס מיוחד על המאבק שהוביל בפערי התיווך יוקר המחיה בישראל: "יש הבדלים של 600 ו-800 אחוז בפער מהרגע החקלאי מוכר את אותו פרי או ירק ועד שהצרכן קונה"

"כרוב שהחקלאי מוכר ב-80 אגורות לק"ג, הצרכן לבסוף קונה אותו בנקודת הקצה ב-10 שקלים" - כך מסביר העיתונאי ואיש הטלוויזיה הוותיק, רינו צרור, שקיבל פרס מיוחד במסגרת ועידת ישראל לחקלאות: אות על המאבק שהוביל בנושא פערי התיווך והפער העצום שיש בין התשלום לחקלאי למחיר הצרכן. זאת כמובן כחלק ממאבקו להורדת יוקר המחייה בישראל.

אותם פערי תיווך מכניסים יותר כסף לרשתות השיווק, פוגעים בחקלאים הישראלים והופכים בכלל את החיים של כל התושבים ליקרים יותר. המאבק הבלתי מתפשר של צרור זכה לאורך הדרך גם לתמיכה מאישי ציבור ושרים בממשלה. "יש הבדלים של 600 ו-800 אחוז בפער מהרגע החקלאי מוכר את אותו פרי או ירק ועד שהצרכן קונה", הוסיף צרור. "מהבחינה הזו המודעות יותר נוכחת".

בוועדה עצמה, צרור הודה כמובן לחקלאים: "תודה רבה לכולכם. זה מחמם את הלב. תעשו לעצמכם טובה, אתם אחלה חקלאים הכי טובים בעולם, יש נקודות שצריך לתמוך, אתם נמצאים במקום יפהפה לא רק מבחינת התוצרת, אלא גם מבחינת הציבור בישראל. הוא רוצה עגבנייה ישראלית, שלכם, וגם את התפוז הישראלי. הציבור רוצה את התוצרת הישראלית כי היא המועדפת".

צרור המשיך: "אנחנו מורגלים שבאים אנשים ממשרדים או קומות וחושבים שיש להם את היכולת לשנות בהינף יד עולם שלם. זה עבודה בשטח מול עבודה באקסל, מלחמת תרבויות. אני מאוד שמח שאתם מצליחים לעמוד בלחץ בשנים האחרונות בקרב המאוד קשה הזה. אתם צריכים להתגייס אליו פי כמה וכמה ולא להישען על פוליטיקאים - אלו חולות נודדים. אלה נותנים לכם את החמש דקות הבאות ולא את השנה והשנתיים. תלכו עם הציבור ותגיעו הרבה יותר רחוק".

את עבודתו העיתונאית החל צרור ב'העולם הזה' ב-1973. הוא ממקימי עיתון 'חדשות' והיה מבכירי עורכיו. ערך את המקומון 'העיר' וכתב בו טור פוליטי. היה עורך ב'מעריב' וכיהן כסגן עורך בירחון 'מוניטין', שם עבד עם אדם ברוך ומאיר אגסי. בתחילת שנות התשעים ערך את השבועון 'העולם הזה' המתחדש, ולאחר מכן את מגזין האקטואליה 'אולפן שישי' בערוץ 2.

הוא יצר והנחה לא מעט תוכניות טלוויזיה וזכה לא פחות משלוש פעמים בפרס מפקד גלי צה'ל בנושא פרויקטים חברתיים. בשנת 2013 נבחר צרור להדליק משואה בטקס המרכזי ליום העצמאות ה-65 בהר הרצל וכעבור שש שנים זכה בפרס סוקולוב. בנימוקי השופטים נכתב: 'רינו צרור זכה בפרס בהיותו עיתונאי לוחמני המציב בעקביות מזה עשרות שנים בחזית העשייה סדר יום חברתי, תוך התמקדות ומתן תשומת-לב מיוחדת לפריפריה החברתית, הפוליטית והגיאוגרפית'.

פריטים קשורים