הדפס עמוד זה

עו"ד דודו קוכמן יעמוד בראש כתיבת התוכנית האסטרטגית לחקלאות ל-25 השנים הבאות!

03 אוג 2022 המחברת/ת:
עו"ד דודו קוכמן עו"ד דודו קוכמן

זה לא סוד שהחקלאות בישראל זקוקה לשינוי או רפורמה שתזניק אותה קדימה, תשדרג את מעמדה ובעיקר תגרום גם לדור ההמשך לעסוק בה. לשם כך מתכוונים בכירי המשק בארץ -  במסגרת תערוכת אגרומשוב 2022 - לנסח תוכנית אסטרטגית לחקלאות הישראלית, אותה יוביל עו"ד דודו קוכמן, מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי.

קוכמן (65) מכפר הריף, עורך דין, בעל תואר שני במשפטים, מכיר את החקלאות הישראלית מכל הצדדים ויהיה אחראי על כתיבת המסמך. הוא ייעזר, כאמור, בכ-100 בכירי המשק בתחומים השונים - כלכלה, בנקאות, חדשנות, חקלאות, תעשייה, מסחר וכו' - שיגיעו לתערוכת אגרומשוב ב-5-6.9 בבנייני האומה בירושלים, ויבנו את היסודות לתוכנית האסטרטגית של החקלאות בארץ ל-25 השנים הבאות.

"החשיבה שלי היא אחרת, לטווח ארוך ולא כאן ועכשיו", מסביר קוכמן. "בניית חזון ותוכנית לכמה שנים טובות היא תפיסת העולם שלי. החקלאים הם לא עם שיכולים להזיז ממקום למקום, אלא כזה שמתמודד עם המון אתגרים, מההתחממות הגלובלית בעולם ועד בעיות של ייצוא וייבוא".

מדובר ביוזמה חדשה ופורצת דרך. בקרוב תגובש רשימת 100 בכירי המשק הישראלי בתחומים השונים. לאחר גיבוש הרשימה יתבצע תהליך ראשוני לגיבוש נושאי הליבה. במהלך תערוכת החקלאות הגדולה בישראל - אגרומשוב 2022 יתכנסו קוכמן ויתר המוחות  לגיבוש התוכנית האסטרטגית שתיכתב ותוגש לשר החקלאות וראש הממשלה.

קוכמן הסביר את חשיבות המסמך שיגובש: "המדינה לא מבינה עדיין שהחקלאות היא לא עוד ענף כלכלי, אלא יש בו היבטים רחבים מעבר רק לפרנסה. אנחנו נדון בסוגיות שיכולות להיות דרמטיות ומשמעותיות לכל חקלאי".

יו"ר אגרמשוב ויוזם המהלך, חיים אלוש: "הגיע הזמן  שלמדינת ישראל תהיה תוכנית אסטרטגית. מדובר בתוכנית סדורה, המושתת על ניסיון וידע רב, שתתן מענה למגוון גדול של צורכי החקלאות בהיבטים של כלל המשק".

התוכנית תהיה מעין חוכמת המונים המבוססת על ניסיון וחוכמה של 100 בכירי המשק הישראלי. "יש לנו הזדמנות יוצאת דופן לעבוד ביחד, לדבר עם לא מעט בכירים במשק ולגבש את התפיסה שתוביל את החקלאות הישראלית קדימה", סיכם קוכמן. 

כתיבת התוכנית תתבצע במסגרת תערוכת החקלאות הגדולה בישראל- "אגרומשוב" שתתקיים ב-5-6.9.2022 בבנייני האומה בירושלים. במסגרת התערוכה יוצגו פיתוחים, חידושים, גידולים וכלים חקלאיים חדשניים ופורצי דרך מהארץ והעולם, פוד-טק וסטארטאפים בתחום החקלאות ואיכות הסביבה.