הדפס עמוד זה

השבוע נפתחה בהצלחה סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון במכון המחקר מיגל

22 דצמ 2021 המחברת/ת:
השבוע נפתחה בהצלחה סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון במכון המחקר מיגל צילום - תקשורות יעל שביט

השבוע נפתחה בהצלחה סדרת כנסי החורף של מו"פ צפון במכון המחקר מיגל של החברה לפיתוח הגליל. סדרת ההרצאות תציג לחוקרים, לחקלאים ולציבור הרחב את המחקרים החדשים בתחום החקלאות שהתקיימו בשנה האחרונה באזור הצפון. הכניסה ללא תשלום.

הכנס הראשון עם אולם מלא, התקיים באגמון החולה, לזכרו של ד"ר ישראל לוין, ממניחי היסוד למחקר החקלאי בעמק החולה. דברים לזכרו נשאו שלומי כפיר ממו"פ צפון ובנו, עמוס לוין מהחברה לפיתוח הגליל ויו"ר שולחן התפוח במועצת הצמחים, שאמר: "אבא היה אוהב אדם, איש משפחה, ציוני נלהב ומעורב, שאהב את אורח החיים הקיבוצי. כפר גלעדי היה עבורו עולם ומלואו. יצר הסקרנות והמוטיבציה ללמוד וללמד, ליזום, לתרום למחקר החקלאי ולחקלאות, אפיינו את פועלו והוא זכה לראות בחייו את חלומותיו הציוניים מתגשמים. כ- 20 שנה היה רפתן. בהמשך, מורה וסטודנט בפקולטה לחקלאות. לימד ולמד ביחד עם גידול 5 ילדים, בזכות אימא שלנו צפרירה. עם סיום הדוקטורט בתחום מדעי הקרקע, התמחה בשדות ומטעי הגליל בהשקיה ודישון. המוטו שלו בחיים: לימדו אותך - תלמד אחרים. המודל היישומי שלו בחקלאות ללמוד מהצלחות ולמנוע כישלונות. אבא היה חלוץ המחקר החקלאי בגליל ונחשב כפורץ דרך בהקמת מכללת תל חי ולימים יחד עם פרופ' דן לבנון סייע בהקמת מיגל. אני משוכנע שאבא היום היה מאד גאה בתלמידיו, שרבים מהם זוכרים אותו כ"מורה לחיים" ומממשיכם את דרכו בחקלאות חכמה ומודרנית ופורצים דרכים חדשות במו"פ החקלאי. אני מודה לשלומי כפירחיה רק יהלום, עפר ברנע, און רבינוביץ, שאול גרף ורבים אחרים על ההתמדה רבת השנים בקיום כנס מחקרי גד"ש לזכרו" אמר לוין.

אורי דורמן, יו"ר החברה לפיתוח הגליל ויו"ר הנהלת מכון המחקר מיגל נתן סקירה מקיפה על התפישה החדשה של ניהול משק המים בישראל על ידי רשות המים, כמו גם ניהול משק המים לחקלאות בגליל.פרופ' איגי ליטאוור ממכון המחקר מיגל ומכללת תל חי הוסיף בנושא על משמעויות השימוש במי הכנרת להשקיה בעמק החולה. הרצאות נוספות על תוצאות מחקרים וניסויים מהשנה האחרונה העבירו- ד"ר קובי גולדווסר מנהל המחקר החקלאי, פרופ' חנן איזנברג ממנהל המחקר החקלאי, ד"ר ליאורה שאלתיאלי-הרפז ממו"פ צפון, ד"ר מרי דפני-ילין ממו"פ צפון ועומר דינר מנהל גד"ש קיבוץ סאסא.

חיה רק יהלום מנהלת מו"פ צפון אומרת: "המחקרים המוצגים בכנסים מתבצעים במו"פ צפון הודות לתקציבים ציבוריים. באמצעות סדרת הכנסים ומחויבות המו"פ ניתן להפיץ את הידע לציבור הרחב ולחקלאים וכחלק אינטגרלי ממהות עבודת המחקר והפיתוח לטובת חקלאי ישראל והצפון. מו"פ צפון הוא המו"פ האזורי הפריפריאלי הגדול בישראל הפרוש על פני מרחב גדול, מאופיין במגוון אזורים גיאו- אקלימיים שונים ועוסק בקשת נושאים נרחבת ומגוונת בהתאם לצרכים לקידום החקלאות בצפון. כולם מוזמנים לכנסים הבאים".

ההשתתפות בכנסי מו"פ צפון ללא עלות

פרטים לגבי הכנסים הבאים בדף הפייסבוק של מו"פ צפון: https://www.facebook.com/Mopzafon

 

בצילום מימין לשמאל- עמוס לוין מנהל פיתוח חקלאות בחברה לפיצוח הגליל ויו"ר שולחן התפוח במועצת הצמחים, דוד זיגדון מנכ"ל מכון המחקר מיגל, אורי דורמן יו"ר החברה לפיתוח הגליל ויו"ר מיגל וחיה רק יהלום מנהלת מו"פ צפון

פריטים קשורים