הדפס עמוד זה

משרד החקלאות: מקרה נוסף של שפעת עופות התגלה במעלה גמלא שבצפון

03 נוב 2020 המחברת/ת:
 Bird flu warning sign Bird flu warning sign Photo by Sharon Ben-Arie

משרד החקלאות מעדכן כי ביממה האחרונה, התגלה לול נוסף החולה בשפעת עופות. לול הפטם שהתגלה, נמצא במושב מעלה גמלא, שברמת הגולן. בהתאם לנוהל, הורה ד״ר רם כץ, רופא ראשי לבריאות העוף בשירותים הווטרינריים, על הטלת הסגר על הלולים הנמצאים ברדיוס של 10 ק"מ מהלול החולה. באזור ההסגר מבוצע ניטור המצטרף לשאר הביקורות והבדיקות שעורכים גורמי המקצוע של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות בכלל הלולים בשגרה.

בחודש האחרון התגלו 7 מקרים סך הכול של לולים שנמצאו חולים בשפעת עופות מזן H5N8, שאינו מדבק לבני אדם. כל הלולים שהתגלו עד כה טופלו על ידי גורמי המקצוע במשרד החקלאות. רוב מוחלט מהמקרים שהתגלו היו ביצים לצרכי רבייה, שמטרתם ייצור ביצים לייצור אפרוחי פטם. משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר כל תמותה חריגה בלולים ברחבי הארץ ויפעל ככל שיידרש במטרה להמשיך ולשמור על בריאותם של בעלי החיים והציבור. הופעת המקרים במהלך החודשיים האחרונים אינה חריגה. בשנים האחרונות, גורמי המקצוע במשרד החקלאות טיפלו בלולים שונים שחלו בשפעת עופות. כך לדוגמה, במהלך שנת 2016, חלו בשפעת עופות 12 לולים, ובמהלך 2017, חלו עוד 8 לולים.

לנוכח זן השפעת הדומה בכל המקרים (8N5H), מתחזקת ההערכה של גורמי המקצוע במשרד החקלאות כי גורם ההדבקה שהביא להפצת המחלה בימים האחרונים הוא הציפורים אשר בתקופה זו נודדות ועוברות מעל שמי הארץ וככל הנראה מביאות עמן את השפעת ממדינות זרות.

בתוך כך, משרד החקלאות קורא למגדלי העופות, עופות חצר, ציפורי נוי וכן לולי חופש, להקפיד לפעול על פי הנחיות השירותים הווטרינרים, לשמור על ההיגיינה והפרדה, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח כדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות הבר.

פריטים קשורים