הדפס עמוד זה

אבוקדו מעמק הירדן – עכשיו גם מעבר לים

06 אוק 2020 המחברת/ת:
‎⁨בית האריזה צמח אבוקדו⁩ ‎⁨בית האריזה צמח אבוקדו⁩

לאחר פעילות משותפת של כבר למעלה מחמש שנים ותהליך כניסה לשותפות שארך כשנתיים, תאגיד 'צמח אבוקדו' השלים לאחרונה באופן סופי את כניסתו כשותף בחברת הייצוא 'גליל אקספורט' בה שותפים בין השאר תאגידים נוספים כ'מילופרי', 'אבוקדו גל' ו'הדרי הגליל'.

על אף היותה חברה צעירה יחסית, 'גליל אקספורט' היא המייצאת השנייה בגודלה של תוצרת חקלאית טרייה מישראל כיום, והמובילה בתחום האבוקדו. החברה מייצגת מעל 70 מגדלים וחקלאים ברחבי הארץ. בשלב הראשוני תייצא 'צמח אבוקדו' מגוון פירות כאבוקדו, מנגו, קלמנטינה 'אור' ואשכוליות.

לשם שותפות זו, הקימו ראשי 'צמח אבוקדו' אגודה חדשה, העונה לשם "אגודת המגדלים" ומטרתה לאגד את מגדלי 'צמח אבוקדו' לצורך הכניסה לשותפות.

תאגיד 'צמח אבוקדו' מתהדר במערכת ניהול ומיון מתקדמת, המאפשרת מיון ויעילות מקסימלית לצד מעקב מלא בכל שלבי תהליך האריזה, המיון והשיווק באמצעות המחשב ואפליקציות ייעודיות שנבנו לשם כך.

אבי אייזנברג, מנכ"ל תאגיד 'צמח אבוקדו': "מדובר במהלך היסטורי עבור התאגיד ב'צמח אבוקדו', השותפים והמגדלים. 'צמח אבוקדו' נמצאת בשנים האחרונות בהליכי צמיחה ושדרוג מתמידים, והסכם השותפות הנוכחי הוא עדות נוספת לעבודה הקשה אך המשתלמת של הפעילות המשותפת. מטרת ההסכם ברמת התאגיד, היא לאפשר לנו להשיא למגדלים את הרווחיות ומתן אפשרות לחברת היצוא בה אנו שותפים להתרחב לשווקים נוספים תוך ראיית פני עתיד

מנשה (מנש') שלום, מנכ"ל קבוצת 'צמח מפעלים': "בתחילתה של שנה עברית חדשה, הסכם השותפות עם גליל אקספורט היא נקודת מפנה משמעותית במטרה לחזק את חקלאי ענף האבוקדו והמנגו,  להרחיב את גבולות ההפצה של התוצרת החקלאית של יישובינו ומגדלינו אל מחוץ לגבולות הארץ. מקריאה נכונה של המפה בעת הנוכחית, ענף ייצוא האבוקדו נמצא בתנופה ואנחנו חלק מהתהליך"