הדפס עמוד זה

גקס נבחרה להקמת שוק סיטונאי לפירות וירקות דיגיטלי ראשון מסוגו בעולם - צפוי להביא לצמצום פערי התיווך האדירים

חברת גקס נבחרה על ידי משרד החקלאות להקמת שוק סיטונאי דיגיטלי לפירות וירקות טריים ראשון מסוגו בעולם. יחודה של הפלטפורמה החדשנית שהיא מאפשרת לחקלאים ולקונים למכור ולקנות פירות וירקות ללא תיווך של גורמים חיצוניים עם מערכת מחירים משוכללת ושקופה.

השוק הדיגיטלי משמש כפתרון טכנולוגי לשוק הסיטונאי הקיים, המתנהל עדין ברובו בשיטות מכירה מיושנות, הכרוכות בעלויות תיווך שמגיעות למאות אחוזים, מותירות את החקלאים עם תמורה נמוכה על עמלם וגורמות לייקור מחירי הפירות והירקות. ההיקף הכולל של פערי התיווך בתוצרת חקלאית בישראל נאמד במעל ל-20 מיליארד שקל, שחלקו הגדול יכול להיחסך באמצעות שיטת זירת מסחר טכנולוגית.

המערכת של G-EX בנויה באופן שהמסחר מתבצע בה באופן אנונימי, ללא חשש מהפעלת לחצים על החקלאים מצד רשתות שיווק כוחניות המבצעות עם החקלאים מו"מ קשוח על תמורתם. גם אם חקלאי מציע לשוק כמות תוצרת קטנה, היא מתווספת לכמויות של חקלאים נוספים כדי לקבצם ולענות על הביקוש. כך ניתן מענה להעדפת מסחר עם חקלאים גדולים על פני קטנים ונוצר איזון בשוק.

הזירה מגובה על ידי מערכת לוגיסטית טכנולוגית שמעניקה פתרון שלם לכל שרשרת האספקה וכוללת איסוף מהמוכר, בקרה ומיון, ביצוע בדיקות איכות והפרדה בין פירות וירקות באיכויות וגדלים שונים במרכז הלוגיסטי של החברה, אריזה ושליחת התוצרת לקונה בהתאם למה שהוזמן על ידו.

גקס הוקמה על ידי היזמים ינון רז ורביב סיון. לדברי רז, החקלאים בישראל נאלצים כיום למכור את התוצרת שלהם בלי שהם יודעים כמה יקבלו עבורה, אלא רק בדיעבד. אין לכך אח ורע באף ענף כלכלי אחר. הפלטפורמה שפיתחנו תאפשר לכל הצדדים תהליך מסחר הגון ושקוף. אנו צופים שהטמעה חיובית של המערכת, תפחית את מחירי הסחורות החקלאיות בעשרות אחוזים, ומנגד תאפשר לחקלאים לקבל את המחיר הריאלי עבור תוצרתם. אנו נותנים פתרון מקצה לקצה הכולל זירת מסחר, מרלוג ושירותי לוגיסטיקה. בשלב הראשון, המערכת מאפשרת מסחר בין חקלאים מן הצד האחד לבין לקוחות עסקיים מהצד השני בענפי האירוח, הקייטרינג, הקמעונאות, מפעלי מזון, בתי חולים, בתי אבות, דיור מוגן וכל גורם שצורך תוצרת חקלאית בכמויות משמעותיות.

פריטים קשורים