הדפס עמוד זה

חקלאי הערבה התיכונה החלו בשתילת הפלפל

07 אוג 2019 המחברת/ת:
‎⁨דפנה ונדב פוליבודה מסייעים להוריהם בשתילת שתילי הפלפל  הראשונים בחממות החקלאיות המשפחתיות בערבה התיכונה לקראת החורף ⁩ ‎⁨דפנה ונדב פוליבודה מסייעים להוריהם בשתילת שתילי הפלפל הראשונים בחממות החקלאיות המשפחתיות בערבה התיכונה לקראת החורף ⁩

ענף הגידול הגדול ביותר המשתרע על פני 12,580 דונם המיועד לייצוא ועומד בתקנים הגבוהים של האיחוד האירופי

עם סיום "תקופת החיץ" שהחלה בחודש מאי, בה עסקו חקלאי הערבה התיכונה בפעילות סניטציה והיגיינה של שטחי החקלאות וחממות הגידול ולא גידלו בהם דבר, בכדי לאפשר לאדמה להתאוורר ולשמור את הקרקע והסביבה בריאים, ללא נגעים, לטובת הגנת הצומח ושתילי העונה הקרובה, החלה השבוע שתילת הפלפלים, בה השתתפו כל תושבי הערבה על בני משפחותיהם, בגיוס כללי, לקראת עונת החורף, במהלכה מנצלים חקלאי הערבה התיכונה, את שעות האור הרבות וחום המדבר, כיתרון לשיווק של יבולי החקלאות בחורף דווקא, כאשר העולם נמצא בתקופה קרה בה אין גידולים.

85% מיבול ירקות הערבה התיכונה, מיועדים לייצוא בשל בריאותם, איכותם ועמידה בקריטריונים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של האיחוד האירופי. ענף הפלפל עדיין הדומיננטי ביותר בענפי החקלאות בערבה ומשתרע על פני 12,580 דונם חממות, בהם מטופחים סוגי פלפלים שונים בצבעם, גודלם, טעמם ומתיקותם, על פי דרישות השוק השונות בעולם.

במהלך העונה הקרובה יעובדו בערבה התיכונה והצפונית מעל 40,600 דונמים, מתוכם כ- 27,700 דונם ירקות, כ- 11,600 דונם מטעים וכ- 1,160 דונם פרחים. הפלפל משתרע על פני 12,580 דונם חממות, האבטיח גדל בכ- 5,300 דונם, המלון המניב בעונות הסתיו והאביב, גדל בשטח המשתרע על פני כ- 3,660 דונם, החציל מטופח על שטח של כ- 1,300 דונם, משקי התבלינים וגידולי העלים על כ- 1,300 דונם, עגבניות הגדלות בשטח של כ- 1,400 דונם, קישואים המשתרעים על פני שטח של כ- 430 דונם, בצל המשתרע על כ- 490 דונם, דלועים בשטח כולל של כ- 140 דונם ומלפפונים על פני כ- 300 דונם. בנוסף, בערבה התיכונה כ- 600 דונם של גידולי ירקות אחרים בהיקפים קטנים, כמו: ארטישוק, בצל ירוק, כרוביים שונים, שום, אספרגוס ופטריות בקירור.

חקלאי הערבה מהווים את חוד החנית של החקלאות הישראלית המתקדמת ומהערבה התיכונה והצפונית מייצאים כ- 60% מהיצוא החקלאי של ישראל, המסייע לקופת המדינה ולתל"ג.

בין התאריכים 29-30 בינואר 2020, תתקיים התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בשטחי החממות הניסיוניות בתחנת המחקר 'יאיר', של מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית בחצבה.

פריטים קשורים