הדפס עמוד זה

ג'מייקה מתבשמת מתעשיית הקנאביס הישראלית

27 נוב 2018 המחברת/ת:
שר החקלאות והתעשייה של ג'מייקה, אודלי שאוו, פתח את ביקורו בישראל בסיור במעבדת Lumir Lab בירושלים שר החקלאות והתעשייה של ג'מייקה, אודלי שאוו, פתח את ביקורו בישראל בסיור במעבדת Lumir Lab בירושלים

שר החקלאות והתעשייה של ג'מייקה, אודלי שאוו, פתח את ביקורו בישראל בסיור במעבדת Lumir Lab בירושלים, המתמחה בחקר הקנאביס הרפואי. לשר התלוו פקידים בכירים מממשלת ג'מייקה, ובהם מנכ"ל הרשות לרישוי קנאביס בג'מייקה, מנכ"ל רשות הפיתוח הכלכלי, נשיא המכללה לחקלאות ומדע, וכן אנשי עסקים ומנהלי חברות בתחומי החקלאות והתעשייה. 

השר וחברי המשלחת גילו ענין רב בהרחבת השימושים בצמח הקנאביס לתחומי רפואה נוספים ובמחקר הבינלאומי המתפתח וציינו את הפוטנציאל העצום הן בפיתוח כלכלי של המדינות המגדלות קנאביס והן בהקלה על סבלם של חולים. 

את הביקור ארחו פרופ' לומיר הנוש, מהחוקרים הידועים והותיקים בעולם בחקר הקנבינואידים, החומרים הפעילים שבצמח הקנאביס, ויותם הוד מנכ"ל Lumir Lab.

מעבדת Lumir Lab פועלת בפארק הביוטכנולוגיה בקמפוס האוניברסיטה העברית הדסה עין כרם, ומקיימת שיתופי פעולה עם חוקרים ומעבדות ברחבי העולם, לטובת פיתוח מוצרים מבוססי קנאביס בעלי הוכחה קלינית. ב-49 שנותיו כחוקר קנאביס כתב פרופ' הנוש מאות מאמרים, ותגליותיו מהוות את היסודות שהביאו ללגיטימציה של קנאביס כטיפול רפואי למגוון של מחלות וסימפטומים ברחבי העולם.

יותם הוד, מנכ"ל Lumir Lab, אמר: "קנאביס הוא גורם משמעותי בתרבות ובהיסטוריה הג'מייקנית, שלאחרונה הסדירה תכנית קנאביס רפואי במטרה לספק חומר גלם לשווקים הנפתחים ברחבי העולם. הידע האדיר שנצבר בג'מייקה כחלק מהשימוש בקנאביס בחלק ארי של בתי האב, והגנטיקה הייחודית של צמחי קנאביס שקיימים רק בג'מייקה, בשילוב עם היכולות המדעיות הייחודיות ש-Lumir Lab  מספקת – מהווים שיתוף פעולה ייחודי במינו שיביא לפיתוח של מוצרים מתקדמים."רים מתקדמים."

פריטים קשורים