הדפס עמוד זה

⁨לאחר למעלה מ-30 שנה: התיקון לחוק עידוד השקעות הון בחקלאות עבר בקריאה ראשונה⁩

המטרה: הטבות מס עבור חקלאים המייצאים תוצרת חקלאית טרייה, דבר שיקל עליהם בתחרות בשווקים הבינלאומיים • ההקלה במס החברות תהיה בתווך 16%-7.5%

שר החקלאות אורי אריאל: "אנו ממשיכים לפעול למען החקלאים הישראלים, ולעודד אותם בסט חדש של כלים, שעיקרו הטבות מס. בחוק זה, אנו פותרים עוול של כ-30 שנה שבו לא היה כל תיקון לחוק וחקלאים אשר ייצאו תוצרת חקלאית לא קיבלו כלל הטבות מס. הצעד הזה הוא חלק ממארג תהליכים משמעותיים שעשינו לטובת החקלאים והוא מצטרף להגדלת עובדים זרים בחקלאות, הורדת מכס על המים לחקלאים, תכנית עידוד חקלאים צעירים לענף, צמצום רגולציה והנגשת המידע לחקלאים וניוד מים ברצון"

לאחר שלא תוקן החוק למעלה מ-30 שנה, אתמול, כ"ז בחשוון תשע"ט (5.11.2018), עבר בכנסת בקריאה ראשונה התיקון לחוק עידוד השקעות הון בחקלאות. תיקון החוק יביא להטבות מס עבור חקלאים המייצאים תוצרת חקלאית טרייה, דבר שיקל עליהם בתחרות בשווקים הבינלאומיים. כמו כן, מטרתו של חוק זה לעודד השקעות הון בחקלאות, לשם פיתוח וביסוס החקלאות כאמצעי לחיזוק ההתיישבות הביטחון התזונתי והלאומי של תושבי המדינה, תוך קידום יוזמה וצמיחה כלכלית ושימור משאבי טבע וסביבה. אלו יביאו לשיפור יכולתו של המשק החקלאי להתמודד בתנאי תחרות בשווקים הבינלאומיים.

השינויים בחוק באים לידי ביטוי במספר נושאים עיקריים: ראשית, התאמת מטרות החוק לעשייה החקלאית בעת הנוכחית. כאמור, החוק יתוקן לאחר למעלה מ-30 שנים. שנית, השוואת תנאי הטבות המס המוחלות על הייצוא החקלאי בדומה לאלו המוחלות על הייצוא התעשייתי, כולל הטבות מס גם ליחידים בהוראת שעה. שלישית, אפשרות להכללת מסלולים מיוחדים במסגרת החוק גם בשיעורי מענקים הגבוהים מאלו הנקובים בחוק. כמו כן, הגדלת שיעורי המענק ההיסטוריים שהיו רשומים בחוק באזור עדיפות לאומית א' מ- 20% ל- 25%, ובאזור עדיפות לאומית ב' מ- 10% ל- 20%, בהתאם למפת אזורי עדיפות לאומית של משרד החקלאות.

פריטים קשורים