משרד החקלאות פותח מכסות יבוא פטורות ממכס לייבוא עגבניות

עגבניות עגבניות

שר החקלאות, עודד פורר: "הקור העז שליווה אותנו עד לפני כמה ימים גרם למחסור בעגבניות ועל כן מחירם מאמיר. הנחיתי על פתיחת יבוא העגבניות בפטור ממכס כדי למנוע את עליית המחיר בשוק המקומי ולהבטיח את ביטחון המזון של אזרחי המדינה"

משרד החקלאות פותח מכסות יבוא פטורות ממכס עבור עגבניות בהיקף של 1,500 טונות. הייבוא בפטור ממכס יהיה לשלל יעדים, לפי שיקול דעתו של היבואן, ביניהם מדינות אירופה איטליה, אירלנד, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ספרד, ירדן, טורקיה, צרפת, פינלנד ועוד.

ככלל, משרד החקלאות עוקב בשגרה ובאופן קבוע אחר המצב בשוק המקומי, לרבות מחירי התוצרת הטרייה, ומחליט על יבוא בהתאם. החקלאים המקומיים מתמודדים עם שינויי האקלים, הבאים לידי ביטוי בעומסי חום כבדים או קרות. תנאי מזג אוויר אלו משפיעים על פוטנציאל היבול, על איכות הפרי, ועל יכולת העמידות מפני וירוסים ומחלות התוקפים את הצמח והפרי. בימים האחרונים, היצור המקומי של העגבניות נפגע בעקבות האקלים הקר שפקד את ישראל בשבועות האחרונים, ונרשמה האטה בקצב ההבשלה. לפי ההערכות, הגידולים יתאוששו בתקופה הקרובה ואז נוכל לשוב ולראות את העגבניות הישראליות במלוא הדרן.

לפי נתוני משרד החקלאות, הישראלים צורכים בחודש ממוצע כ-14,000 טונות של עגבניות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.