הדפס עמוד זה

משרד החקלאות מחלק מכסות פטורות ממכס לייבוא מלפפונים וקישואים

לאחר שכ-30% מהייצור המקומי של מלפפונים וקישואים נפגע כתוצאה מאירועי הקרה של השבוע האחרון,  משרד החקלאות מודיע על חלוקת רישיונות ייבוא בפטור ממכס ליבוא קישואים ומלפפונים, בהיקף כולל של 4,500 טון. זאת, כחלק ממדיניות שר החקלאות, עודד פורר, ומנכ"לית המשרד, נעמה קאופמן-פס, לשמור על ביטחון המזון הלאומי של ישראל.

מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נעמה קאופמן-פס: "הצפי למחסור בשוק המקומי כתוצאה מהשלכות משבר האקלים, היא הוכחה נוספת לחשיבות של הרפורמה בחקלאות, ולצורך לקדם ייבוא של תוצרת טרייה לישראל לצד השקעה במחקרים וטכנולוגיה. אירועי מזג אוויר קיצוניים הופכים לשכיחים יותר ויותר, ובתוך כך מחייבים אותנו לנהוג בגמישות, ולמצוא פתרונות אד-הוק שיספקו את הביקוש המקומי לירקות ופירות שנמצאים במחסור גם באמצעות ייבוא. במקביל, אנו מקצים סכומים חסרי תקדים לטובת החקלאות המקומית, ובייחוד לפיתוח ולמחקר טכנולוגי שיעזרו לחקלאים להתמודד טוב יותר עם משבר האקלים, וייקנו לחקלאות המקומית עמידות שתבטיח ייצור מזון טרי ובריא באופן סדיר לאורך שנים".

ככלל, משרד החקלאות עוקב בשגרה ובאופן קבוע אחר מצב התוצרת הטרייה בשוק המקומי, ומחליט על יבוא בהתאם. בימים האחרונים, עלה כי בעקבות האקלים הקר שפקד את ישראל בשבועות האחרונים, היצור המקומי של מלפפונים וקישואים נפגע, בהיקף נרחב שיוצר חשש ממחסור. לאור זאת, מאפשר משרד החקלאות יבוא פטור ממכס של מלפפונים וקישואים במהלך החודש הקרוב בהיקף של כ-4,500 טון, המהווה כמחצית מהצריכה החודשית של המלפפון בישראל (כ-9,000 טון בחודש).

חלוקת הרישיונות נעשית במסגרת נוהל מכסות ליבוא לשנת 2022, לייבוא ירקות ופירות ממדינות החברות בארגון הסחר העולמי (WTO) וירדן, במטרה למנוע נקודתית מחסור בשוק המקומי.

החלוקה תעשה לסוחרים העוסקים בסחר בינלאומי של פירות וירקות טריים, לפי שיטת כל הקודם זוכה, בכמות יומית מקסימלית של כ-40 טון, כנגד הצגת שטר מטען הכולל תאריך העמסה. הרישיונות יישארו בתוקף עד ה-30 באפריל, 2022.

פריטים קשורים