רגע לפני שהתותים נמכרו לציבור הרחב בחנות ירקות ופירות בבאר שבע: מפקחי משרד החקלאות מנעו שיווק של תותים במשקל של כ-400 ק"ג שמקורם ברצועת עזה

09 פבר 2022 המחברת/ת:
סיכול שיווק כ-400 קילוגרם תותים בבאר שבע סיכול שיווק כ-400 קילוגרם תותים בבאר שבע משרד החקלאות

תושבים ערניים ששמו לב לכיתוב על התותים, יצרו קשר עם משרד החקלאות, ובכך מנעו שיווק תוצרת מוברחת ומסוכנת.

במשרד החקלאות מדגישים, אם נתקלתם בארגזים של ירקות ופירות אחרים עליהם מצוין כי מקורם בעזה יש לזרוק אותם לפח ולדווח למוקד משרד החקלאות הפעיל 24/7 בטלפון: 6016*.

אזרחים ערניים שהגיעו לעשות קניות בחנות לממכר ירקות ופירות בבאר שבע, הבחינו בכיתוב בערבית ואנגלית על קרטוני התותים ועל קופסאות הפרי, אשר מעיד שהם יוצרו בעזה. התותים היו מונחים על מדפי החנות בסמוך לפירות וירקות אחרים המשווקים במקום. בעקבות הגילו פנו האזרחים למשרד החקלאות ודיווחו על הממצא החריג. בעקבות התלונה הגיעו מפקחי היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות לבדיקה מקיפה.

בחיפוש במחסן מאחורי החנות התגלו 90 קרטונים שכל אחד מהם מכיל 16 מארזים במשקל של רבע קילו. מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בסחורה מוברחת מרצועת עזה. נגד בעל המקום נפתחו הליכים משפטיים, והתותים הועברו להשמדה.

על פי חוק שיווק תוצרת חקלאית ישנם מספר תנאי סף לכניסה של תוצרת חקלאית לארץ, בין התנאים: חובת מעבר סחורות במקומות מוסדרים על פי חוק; דיגום מיקרוביולוגי של התוצרת החקלאית ובדיקת שאריות חומרי הדברה וחובת היתר משווק מורשה מאת משרד הבריאות. במקרה זה, אף אחד מהתנאים לא התקיים, ועל כן המכירה מהווה סכנה לבריאות הצרכנים מחד, ומאידך מהווה סכנה לכניסה של מזיקים ונגעים, העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

במשרד החקלאות מדגישים, אם נתקלתם בארגזים של ירקות ופירות אחרים עליהם מצוין כי מקורם בעזה יש לזרוק אותם לפח ולדווח למוקד משרד החקלאות הפעיל 24/7 בטלפון: 6016*.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "זהו עוד מקרה בו מפקחי היחידה עצרו ממש ברגע האחרון קנייה ומכירה של תוצרת שמקורה בעזה, שגודלה ללא פיקוח או בקרה. קבלת המידע מהאזרחים הערניים, סייע לנו לשמור על בריאות הציבור ולהגיע למקום במהירות. אנו מברכים על שיתוף הפעולה של הצרכנים, ומבקשים להמשיך ולדווח לנו למוקד השירות של המשרד, בטלפון: 6016*".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.