סיכום השולחן העגול ה-31 למרחב הכפרי

השולחן העגול ה-31 למרחב הכפרי שהיה במכללה האקדמית ספיר עסק ברפורמה המוצעת בחקלאות כפי שהובאה בחוק ההסדרים וההשלכות שלה על עתיד החקלאות הישראלית.

סגן נשיא המכללה, פרופ׳ ניר קידר שברך את משתתפי המפגש במכללה שמתמחה בלימודי במרחב הכפרי, סיפר על תכניות מרשימות של המכללה המתמקדות בלימודי המרחב הכפרי.

ראשון הדוברים היה פרופ אייל קמחי מהפקולטה לחקלאות שניתח את ההשוואה של מחירי תוצרת חקלאית בישראל ובמדינות אחרות והוכיח כי לאחר ניטרול האינפלציה המחירים של פירות וירקות עלו פחות מאשר בממוצע המדינות ה-oecd. גם מחירם נמוך יותר ואינו משקף את הנאמר שכביכול המחירים בישראל גבוהים.

הדוברת השניה, ד״ר יעל כחל מאגף אסטרטגיה במשרד החקלאות סקרה את מודלים התמיכות בארצות ה -oecd. מתברר כי שם תומכים בכ-50 מיליארד יורו בחקלאות בארצות החברות בשוק האירופי. רובן של התמיכות הן ישירות על פי תכניות שונות.

הדובר השלישי, עמית בן בן צור מנהל מכון המחקר יסודות שנתוני המחקר של המכון מראים נתונים שונים שמחייבים בחינה יסודית. בין היתר נטען כי לא ייתכן להציע רפורמה בלי לבחון את השפעתה והשלכותיה לפני ישומה במודלים כלכליים ברורים.

אחרון הדוברים אבו וילן מזכל התאחדות חקלאי ישראל דיבר על המשא ומתן שלא מתנהל כפי שהיה צריך להתנהל ושברור שכל ארגוני החקלאים יעמדו באופן אחיד נגד כפיית רפורמה לא ראויה שתפגע בביטחון המזון וביכולתם. של החקלאים להתפרנס.בדיון עלתה חשיבותו של הקמת שוק סיטונאי וכן הצורך לטפל בפערי התיווך.

את השולחן העגול העגול הנחה עו״ד דודו קוכמן מנכל האיחוד החקלאי.
הנהלת השולחן העגול כוללת את פרופ רחל אלתרמן, פרופ מיכאל סופר, פרופ אייל קמחי ועו״ד דודו קוכמן.

השולחן העגול ה 31

השולחן העגול 31

ד״ר יעל כחל  בשולחן העגול

השולחן העגול ה 31

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.