הדפס עמוד זה

מודל ניהול עסקי על ידי תלמידים בפרויקט חינוכי-לימודי בדיר עיזים בכפר רופין

24 אוק 2021 המחברת/ת:
מימין לשמאל - דרור טננבאום (מנהל השיווק של צמח תערובות) וצחי שבח (מנהל הדיר), עם הילדים שמשתתפים במיזם החינוכי.jpeg מימין לשמאל - דרור טננבאום (מנהל השיווק של צמח תערובות) וצחי שבח (מנהל הדיר), עם הילדים שמשתתפים במיזם החינוכי.jpeg

 מפעל 'צמח תערובות', תורם מידי חודש, טון תערובת מזון מובחרת, בריאה ומזינה, לטובת דיר העיזים, בכפר רופין, שהינו פרויקט חינוכי-לימודי, במודל ניהול עצמי, המנוהל ומתוחזק על ידי תלמידים מכיתות ד' עד י"ב.

הדיר שהוקם לפני ארבע שנים כמיזם חינוכי, מטפל בעדר איכותי בו 25 עיזים מגזע אלפיני.

פעילות הדיר מבוססת על מודל עסקי בניהול עצמי של כ-40 ילדים, מכיתות ד' ועד יב'. הילדים שותפים בתהליך שלם של תכנון, לימוד, גידול, טיפול וטיפוח העדר, במסגרתו הם גם רועים וחולביםאת העיזים ואף מייצרים מהחלב מגוון גבינות משובחות, כגון: לאבנה, צ'רקסית, צפתית וקממבר, הנארזות במקצועיות ונמכרות בעונת החליבה לחברי הקיבוץ.

דרור טננבאום, מנהל השיווק של 'צמח תערובות', אומר: "אנו שמחים להיות חלק מהמיזם החינוכי הנפלא, בו ילדי כפר רופין מנהלים ועובדים בדיר, המתקיים מכוח רצון ומסירות. הפרויקט תורם ללימוד חקלאות וטיפוח בעלי חיים במשק ומנחיל ערכים של עבודה, אחריות ומקצועיות. אנו תורמים כל חודש טון של תערובת משובחת ובריאה הכוללת 18% חלבון, לטובת בריאות העיזים החולבות ואיכות החלב".

את התלמידים מנחים ומלווים צחי ואילה שבח, חברי הקיבוץ. לאילה ניסיון של עשרות שנות עבודה עם ילדים ונוער במסגרות שונות ומובילה את הפעילות החינוכית במיזם. צחי מנהל הדיר, המטפל בנושאי לימוד העבודה והתחזוקה, אומר: "הדיר יוצר מרחב חינוכי לערכי עבודת הכפיים, אחריות, מנהיגות ודאגה לסביבה, תוך הקניית זיקה לקרקע ולעבודת האדמה, לחקלאות ולבעלי החיים, ערכים החשובים לנו כקהילה. גם אחרי שסיימו י"ב, ממשיכים הנערים להגיע לדיר, בכדי לקחת חלק במיזם, לחנוך את הילדים הקטנים יותר ולהעביר להם מהידע והניסיון שרכשו וזה אומר הכול. אני גאה בהם מאוד".