⁨כחלק מחיזוק החקלאות והחקלאים המקומיים, נוהל תמיכה נוסף - משרד החקלאות ישקיע 15 מיליון ₪ בטכנולוגיות ומיכון חדשניים⁩

24 אוק 2021 המחברת/ת:

עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "תוכנית זו היא חלק מהמהפכה בחקלאות הישראלית ששמה את החקלאי במרכז תוך השקעה של מיליארדים בהכנסה של טכנולוגיות מתקדמות. כך נביא את החקלאות לחזית הטכנולוגית החדשנית, נחסוך לחקלאי משאבים, ונאפשר לו להגדיל את הפריון ואת ההכנסות"

שימוש בטכנולוגיות חדשות מאיץ את העבודה בכל תחום ותחום, ובכך מסייע לשיפור ביעילות, בפריון ובתועלת המרבית. בתחום החקלאות קיימים פתרונות טכנולוגיים רבים המאפשרים לייעל את עבודת החקלאי, לחסוך לו משאבים ולהגדיל את שורת הרווח. התמיכה החדשה היא חלק מתוכנית רחבה שמקדם שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, להשקעה בחדשנות ומו"פ לקידום החקלאות הישראלית וחיזוק החקלאים המקומיים.

תקציב התמיכה הנוכחית יעמוד על 15 מיליון ₪ לשנים 2022-2021, במסגרתו החקלאי יזכה לקבל רבע (25%) משווי ההשקעה שלו בטכנולוגיה. בנוסף, ועל מנת לעודד פיתוח טכנולוגיות וייצור מקומיים, חקלאי שיעשה שימוש במכונה שיוצרה בישראל יוכל לקבל תוספת מענק של 5%. קרי 30% מסכום השקעתו. בין הטכנולוגיות שייתמכו: מכונות קטיף ואסיף לפירות, מכונות שתילה לירקות, מזרעות, שימוש בשרותי חברות המציעות חקלאות מדייקת באמצעות צילומי לוויין  ורחפנים או חיישנים משדרים המשמשים לבקרת השקיה, דישון, ריסוס וצימוח, מערכות בקרה לאקלים ומים, מערכות הידרופוניות, מערכות מיון בבתי אריזה ועוד.

תמיכה זו מצטרפת לשורה של תמיכות נוספות שהמשרד פרסם בחודשיים האחרונים, שמטרתם הקניית "ארגז כלים" ותקציבים לטובת החקלאי לעידוד הטמעת חדשנות, קידום מחקר חקלאי והעלאת הפריון במטרה לחזק את החקלאות הישראלית והצבתה כמעצמה חקלאית בעולם. תמיכה זו הינה בנוסף לקול הקורא להאצת טכנולוגיות חדשניות מהשנתיים האחרונות בהיקף של מעל ל- 70 מיליון ₪ שפורסם בתחילת שנת 2021.

נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "חדשנות היא הפתרון למיצוי הפוטנציאל החקלאי בישראל. כבר הוכח שבאמצעות חדשנות טכנולוגית ניתן להעלות את הפריון ולהגיע להישגים חסרי תקדים. הפתרונות הקיימים כיום מאפשרים לחקלאי להגדיל את היבול לכל דונם באמצעים שלעיתים הם פשוטים מאוד, ואנו כמשרד החקלאות נשתתף ברכישה של אמצעים אלו על מנת לסייע לחקלאים להגדיל את הרווח שלהם ואת מיצוי הקרקעות החקלאיות בישראל".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.