מפקחי משרד החקלאות תפסו 2 טון בשר שהוברח מהרשות הפלסטינית

25 אפר 2021 המחברת/ת:
מפקחי משרד החקלאות תפסו 2 טון בשר שהוברח מהרשות הפלסטינית משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

במשרד חוזרים ומדגישים כי חשוב להקפיד על רכישת מוצרי מזון באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם תווית וסימון של תאריך הייצור ותאריך התפוגה

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) ממשיכים לחשוף ניסיונות הברחה ושיווק של מוצרי מזון המהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. במהלך פעילות שגרתית בשיתוף עם משטרת ישראל ברהט, התגלה אתר ובו כמות של שני טון בשר כבש ובקר, רובו נשחט בשחיטה שחורה וחלקו הוברח לישראל משטחי הרשות הפלסטינית, בניגוד לחוק. על האריזות נמצאו מדבקות המציינות את העובדה שהבשר הגיע מחוץ לשטחי ישראל. בנוסף לכך נמצאו במקום שישה ראשי בקר לפני שחיטה.

החשוד, בשנות ה-30 לחייו, תושב רהט, נעצר ועוכב לחקירה. כל הבשר הושמד על פי צו רופא, וששת ראשי הבקר הועברו לבית מטבחיים, כנדרש בחוק.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות: "המשרד רואה בחומרה רבה כל מקרה של הברחת מוצרי מזון משטחי הרשות הפלסטינאית ומכירה של בשר משחיטה שחורה או בשר לא מפוקח. צריכת מזון מסוג זה עלול להוות סכנה ממשית לבריאות הציבור. על כן, אנשי המקצוע שלנו פועלים באופן מתמיד, 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה כדי למנוע ניסיונות אלו".

במשרד החקלאות מדגישים את החשיבות בהקפדה על רכישת מוצרי מזון, אך ורק במקומות מסודרים, הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, המשרד מבקש מהציבור להקפיד על רכישת מוצר באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה, נקייה ונושאת תווית ובה שם המשווק, היצרן, תאריך הייצור ותאריך פג התוקף.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.