הדפס עמוד זה

החברות Taranis ו-Agricen זכו במענק לקידום מערכת המאתרת ומטפלת במצבי מתח אביוטי ביבולים חקלאיים

18 פבר 2018 המחברת/ת:
רחפן עם מערכת הצילום של טארניס רחפן עם מערכת הצילום של טארניס

פריסקו, טקסס, ותל אביב, ישראל – 13 בפברואר 2018, (GLOBE NEWSWIRE):

Agricen חברה אמריקאית מובילה בתחום החקלאות, המפתחת טכנולוגיות לשיפור בריאות הצמח, ו-Taranis, סטארטאפ ישראלי שפיתח טכנולוגיה לאיסוף מידע מחיישנים ומצילומי אוויר לאיתור מחלות ומזיקים, קיבלו מענק מקרן בירד, הקרן הדו-לאומית למחקר ופיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב.

הפרויקט המשותף בין Taranis ו-Agricen יתמקד בפיתוח של מערכת ראשונה בעולם לזיהוי סימפטומים מוקדמים של עקה אביוטית באמצעות טכנולוגיית הדמיית שדה ואלגוריתם, Deep Learning ייחודי. עקה אביוטית הינה השפעה סביבתית על הצמח שאינה נגרמת מהשפעת החי כגון בצורת, מליחות, טמפרטורות קיצוניות או חוסר הזנה. ההערכה היא שגורמי עקה אביוטיים גורמים לנזקי יבול בהיקף של כ-220 מיליארד דולר בשנה. בהתבסס על הנתונים שנאספו, המערכת תסייע להפחית את ההשפעה על היבול באמצעות יישום מדויק של פתרון ממריץ גידול שתוכנן במיוחד על מנת להילחם בעקה אביוטית.

שיתוף הפעולה זכה לתמיכה בעזרת מענק שניתן לחברות על ידי קרן בירד, שהוקמה על ידי ממשלות ארה"ב וישראל, ומעניקה מימון של עד 50% מעלויות הפיתוח של הפרויקט ומסחורו. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פרויקטים של פיתוח מוצר משותף.

"שיתוף פעולה זה יגבר על אחד האתגרים הגדולים ביותר בחקלאות בעזרת מיזוג הפלטפורמה של Taranis עם טכנולוגיות האצת הגדילה של Agricen לטיפול יעיל בעקה אביוטית בגידולי שדה", אמר מייקל טוטורה, נשיא ומנכ"ל חברת Agricen. "עם השלמת הפרויקט ניתן יהיה לשכפל את הפתרון בכל מקום בביטחון ובמהירות, על מנת לחסוך למגדלים זמן ומשאבים במקביל לשיפור בריאות הצמח והגדלת היבול".

"פלטפורמת Taranis הוכיחה כי היא יכולה להגדיל את הרווחיות של המגדלים ביותר מ-20% במהלך העונה על ידי אופטימיזציה של ניהול מחלות", אומר אופיר שלם, מנכ"ל Taranis. "Taranis בנתה מערכת תומכת החלטה אינטגרטיבית עם מסד נתונים של למעלה משני מיליון סימפטומים מתויגים עבור עקה ביוטית, הכוללים עשבים, מחלות, וחרקים בגידולים שונים. מסד נתונים זה יורחב עתה ויכלול גם נתוני עקה אביוטית על ידי מינוף המומחיות של Agricen, ויאפשר למגדלים לחזות את תחילת העקה האביוטית, לקבוע את התזמון האופטימלי של היישומים ולהגדיל את תשואת היבול ואת התשואה הכלכלית".

סימפטומים של עקת יובש במלבנים האדומים שזוהו בתירס עי המערכת של טארניס

אודות קרן בירד

קרן בירד (BIRD Foundation) היא הקרן הדו-לאומית למחקר ולפיתוח תעשייתיים ישראל-ארה"ב. הקרן פועלת לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברות ישראליות ואמריקאיות בתחומי הטכנולוגיה השונים. הקרן גם מסייעת ללא תמורה באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח מוצר משותף.

קרן בירד תומכת בפרויקטים מבלי לקבל זכויות כלשהן בחברות השותפות בפרויקט. הקרן משתתפת בסיכון וכספי התמיכה מוחזרים כתמלוגים רק אם יש מכירות מתוצרי הפרויקט. המימון מהקרן מוגבל ל-50% מתקציב הפרויקט ועד למיליון דולר לפרויקט. תהליך ההגשה של הפרויקטים נעשה על פי ההנחיות והכללים של קרן בירד.

www.birdf.com

אודות Agricen

Agricen היא חברה טכנולוגית לבריאות הצמח המספקת מוצרים ביוכימיים המשפרים את בריאות הצמח, התזונה והמראה שלו באופן בר קיימא.

Agricen, היושבת בפריסקו, טקסס, מסייעת למגדלים לעמוד בדרישות החקלאות המודרנית על ידי מתן כלים יעילים להגדלת זמינות חומרי ההזנה וספיגתם בצמח, שיפור הקיימות והגדלת פוטנציאל התשואה. מוצרים חדשניים של Agricen מגדילים באופן משמעותי את יעילות הדשנים ומשפרים את ביצועי הצמח ואיכותו כדי לעזור לחקלאים להפיק יותר מתוכניות הדישון שלהם.

www.agricen.com

אודות Taranis

Taranis, חברה מובילה בתחום החקלאות הדיגיטלית שבסיסה בתל אביב, מפתחת מודלים של Deep Learning על בסיס מערכות הנתונים המקוריות שלה, הכוללות צילומי אוויר, חיישני שדה, צילומי לוויין, תחזיות מזג אוויר ונתונים מיישום תצפיות בשדות לאיתור ומניעת מחלות ביבולים ובזבוז חומרי הדברה. Taranis הפכה תוך זמן קצר למובילה בתחום חיזוי המזיקים והמחלות בחקלאות ומספקת כיום שירותים ליותר מארבעה מיליון דונם של אדמה חקלאית.
www.taranis.ag

פריטים קשורים